In primele noua luni ale lui 2009 au fost inregistrate aproximativ 886.000 de tranzactii cu o valoare totala de 67,5 milioane de euro.
„Toate domeniile sunt abordate in plata cu cardul, insa putem vorbi in principal de plata facturilor de telefonie mobila si, mai nou, si plata facturii Romtelecom”, a explicat Mitroi.
„De asemenea, un domeniu important este turismul, unde in agentii se inregistreaza cele mai mari valori in euro ale tranzactiilor, dar ne putem referi si la plata bunurilor electronice si electrocasnice, precum si la plata utilitatilor”, a mai spus seful RomCard.
El a estimat ca piata de profil ar putea avea un avans de aproximativ 40% in acest an, la 130 milioane de euro, urmand sa fie procesate 2,2 milioane de tranzactii, ceea ce reprezinta o crestere de 76% comparativ cu 2009.
„In e-commerce s-a inregistrat un usor recul in lunile mai-iulie, dar de atunci si-a revenit si cred ca isi va mentine acest trend pana la sfarsitul anului”, a adaugat directorul general al RomCard.
La nivelul primelor sase luni ale anului, tranzactiile online prin carduri bancare s-au majorat cu 60% fata de aceeasi perioada din 2009, la 68,5 milioane euro, fiind procesate 1,19 milioane de tranzactii.
Firma RomCard a fost infiintata in anul 1994, fiind primul centru de procesare de carduri din Romania. Printre activitatile RomCard se numara autorizarea tranzactiilor cu card bancar (front office), gestionarea bazei de date de comercianti (back office), servicii de e-commerce, suport clienti, prevenire fraude si dispute electronice.
RomCard a fost vanduta la jumatatea acestui an de catre BCR, BRD, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank si Financiara catre compania turca de procesare a cardurilor Provus Services Provider.