Bobar a adaugat ca inca nu se stie la ce suma se va ridica investitia totala pe care o va face un viitor cumparator, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa fie angajat un evaluator, care sa estimeze valoarea de piata a companiei.
Ludovic Orban, ministrul transporturilor, a anuntat, marti, ca pana la sfarsitul lui octombrie se vor depune ofertele pentru selectarea companiei care va asigura consultanta pentru privatizarea CFR Marfa, urmand ca la inceputul anului viitor sa fie stabilita strategia de privatizare.
„In maxim doua-trei luni vom anunta data intrarii companiei CFR Marfa la cota Bursei de Valori Bucuresti. Consultantul pentru privatizarea si pentru listarea la bursa va fi selectat pana la sfarsitul lunii”, a declarat Orban, citat de NewsIn.
Acesta a mai afirmat ca procesul de privatizare se va realiza in sapte etape, procedura de privatizare a companiei CFR Marfa urmand sa fie aprobata anul viitor printr-o hotarare de guvern.
Societatea Nationala de transport Feroviar de Marfa „CFR Marfa” SA, societate comerciala pe actiuni, a fost infiintata in 1998, in urma reorganizarii prin diviziune a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si are ca obiect de activitate efectuarea transportului de marfuri in trafic intern si international.
CFR Marfa are aproximativ 19.000 de angajati, un parc de 987 locomotive (electrice, Diesel-electrice si Diesel- hidraulice), aproximativ 55.000 de vagoane si doua ferryboat-uri Eforie si Mangalia.
Compania estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 625 milioane euro, cifra de afaceri realizata in 2006 fiind de 506 milioane euro. In prezent, CFR Marfa este detinuta in procent de 100% de statul roman, prin Ministerul Transporturilor.