Statul ar putea vinde intreaga participatie pe care o detine de firma de transport feroviar, au precizat reprezentantii MT.CFR Marfa are un capital social de 205,16 milioane de lei, detinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor.
Consultantii angajati de Guvern pentru a evalua compania si a stabili cea mai buna metoda de privatizare, Deloitte si Bostina si Asociatii, au stabilit ca vinderea integrala a pachetului de actiuni detinut de stat la CFR Marfa, fie prin licitatie deschisa fie prin negociere directa, ar fi cea mai buna solutie, in actuala conjunctura economica.
„Autoritatea care va decide realizarea privatizarii CFR Marfa si care trebuie consultata este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statutului”, a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.
„De asemenea, va trebui sa se ceara un punct de vedere din partea Uniunii Europene pentru ca procedurile de privatizare sa fie in conformitate cu reglementarile UE, iar in ultima instanta strategia de privatizare se va aproba prin hotarare de Guvern”, a mai spus Orban.
Dragos Tanasoiu, secretar general in cadrul MT, considera ca varianta negocierii directe este riscanta si nu se va atinge pretul maximal. Cea mai indicata varianta, in opinia oficialului, este licitatia deschisa, respectiv o preselectie a firmelor care sa cumpere pachetul CFR Marfa.
Ministrul Orban a afirmat ca ar trebui sa existe o licitatie pentru precalificare.
In plus, Septimiu Buzasu, secretar general in MT, a subliniat ca pana la sfarsitul anului se va face anuntul de privatzare.
Ludovic Orban a declarat anterior ca spera sa obtina cel putin 1 miliard de euro din privatizarea CFR Marfa, tinand cont de rezultatele pe care le-a obtinut Ungaria in urma privatizarii MAV- companie de transport feroviar de marfa.
CFR Marfa a fost infiintata ca societate pe actiuni in 1998, prin divizarea SNCFR si are ca obiect principal de activitate transportul feroviar de marfa intern si extern, precum si transport cu nave ferryboat. Compania include 8 regionale, 8 centre comerciale de vanzari, 23 de centre de productie si dispune de 987 de locomotive si 50.980 vagoane.