El a precizat ca in primii doi ani de criza, mai ales in 2009, s-a vazut o reasezare a parcurilor auto, care au scazut in medie cu 25%, dupa ce companiile s-au concentrat pe reduceri de costuri.
Ivan a spus ca daca in 2009-2010 contractele de leasing operational s-au prelungit, de exemplu de la 3 ani la 4 ani, in 2011 companiile din Romania au revenit la achizitii si schimbari de flote.
„Acest lucru s-a vazut la nivelul intregii piete. [b]2011 a fost cel mai fructuos an[/b] din punct de vedere al leasingului operational. Am livrat cele mai multe masini”, a subliniat Daniel Ivan.
Astfel, piata de leasing operational nu a fost afectata de reducerea celei auto.
Anul trecut, vanzarile totale de autovehicule au scazut cu 7,4%, la 110.668 unitati, iar [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/topul-celor-mai-vandute-modele-auto-de-pe-piata-romaneasca-in-2011-73142/ ]livrarile de autoturisme[/url] s-au redus cu 11%, la 94.624 unitati.
[b]Cele mai cautate masini[/b]
La finele lui 2011, FMS administra o flota de circa 2.400 de masini, in crestere fata de 2011, cand avea 1.900 de masini. Anul trecut, compania a livrat 200 de masini in leasing operational. Flota este compusa din autoturisme (80%) si autoutilitare (20%).
Astfel, o treime din flota este reprezentata de masini Skoda, urmate de Dacia, Renault, Ford, Opel, Volkswagen, Peugeot, Mercedes.
Daniel Ivan a mentionat ca clientii pun accent pe cost, insa au existat si cerinte pentru masini mai scumpe.
Conform acestuia, in 2011, numarul clientilor FMS a urcat la 83, de la 67. Cel mai mare client al companiei este A&D Pharma, cu o flota de 700 de masini.
Clientii FMS provin din mai multe domenii, precum retail, pharma,energie, industrie, agricultura, IT.
Daniel Ivan a declarat ca in 2011 a avut doi clienti care nu si-au mai putut plati ratele lunare si au predat masinile. Astfel, o companie de curierat a „adus inapoi” 3 masini, iar cealalta, din domeniul media, a predat 19 masini.
Bineinteles, acestea au de platit penalitati, conform contractului.
Directorul executiv al FMS a precizat ca pe perioada crizei financiare au fost mai multi clienti care au predat masinile. Ele au fost vandute pe piata de second-hand sau plasate in alte contracte de leasing operational si management de flote.
In 2011, compania a vandut 71 de masini second-hand, provenite din finalizarea contractelor sau recuperate de la clienti.
[b]Piata de leasing operational va creste cu peste 15%[/b]
Daniel Ivan estimeaza ca in acest an piata de leasing operational din Romania se va majora cu 15-20% fata de 2011, ajungand la 43.000 – 45.000 de masini.
In 2011, piata de leasing operational a crescut cu 17% comparativ cu anul anterior, [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/piata-de-leasing-operational-in-continua-crestere-topul-companiilor-pe-2011-73453/ ]pana la 37.397 de unitati[/url], fata de 31.923 inregistrate la sfarsitul lui 2010, conform Asociatiei Societatilor de Leasing Operational (ASLO).
Fleet Management Services si-a bugetat o [b]crestere de 20% a cifrei de afaceri in 2012[/b] fata de anul trecut, precum si o crestere de peste 25% a flotei administrate, printr-o strategie care se va axa atat pe mentinerea portofoliului actual de clienti, cat si pe atragerea de noi clienti de top din mediul de business romanesc.
Compania a finalizat anul 2011 cu afaceri de 3 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, si un [b]profit operational de peste 500.000 euro[/b], cu 40% mai mare fata de cel realizat in 2010.
La finalul anului 2011 cota de piata a companiei a fost 6%, clasandu-se in top 5 jucatori din domeniu. Pentru 2012 FMS isi propune sa atinga o cota de piata de 7%.
„In 2011 am reusit sa indeplinim obiectivele pe care ni le-am propus. Am crescut cifra de afaceri si profitabilitatea, am eficientizat procesele interne si ne-am respectat promisiunile asumate fata de clienti”, a declarat Daniel Ivan.
„In 2012 ne vom concentra pe imbunatatirea comunicarii cu clientii, pentru o si mai buna intelegere a nevoilor lor, cu scopul de a fi cat mai proactivi in actualul climat economic marcat de instabilitate si neincredere. In acelasi timp ne propunem sa devenim mai competitivi din punct de vedere al ofertei de leasing operational”, a mai spus seful companiei.
Fleet Management Services (FMS), activa din 2005 pe piata de leasing
operational si administrare de flote auto, are 32 de angajati in
birourile din Bucuresti, Iasi, Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca.