In prezent, Paper Plus detine 15% din piata prosoapelor pliate si 10% din piata de hartie igienica profesionala. Pe piata romaneasca de produse Away from Home (AFH) mai activeaza jucatori ca Hollman, CWS, CPN.
DailyBusiness: Cat cheltuiesc companiile mari, cu peste 2.000 de angajati, pe hartia igienica lunar?
Marian Ivan: O companie cu peste 2.000 de angajati cheltuieste lunar 15.000 lei, insa costurile s-ar injumatati daca s-ar trece la hartie igienica profesionala, la putin peste 7.000 de lei.
DB:Care este diferenta intre cele doua tipuri de produse?
MI: Rolele de hartie igienica profesionala sunt mult mai mari decat cele de hartie obisnuita. In plus, daca hartia igienica obisnuita se poate intalni in 3-4 straturi, cea profesionala are cel mult doua straturi, fara ca asta sa insemne calitate mai slaba. O alta caracteristica este folosirea dispenserelor, niste aparate care permit folosirea portionata a hartiei in bucati de dimensiuni standard, si, prin faptul ca se poate rupe o singura bucata o data, se eficientizeaza consumul.
DB: Ce valoare are piata de hartie igienica profesionala in comparatie cu cea obisnuita?
MI: Pe baza ciferelor de vanzare ale noastre si ale competitorilor pe 2006, estimez ca piata hartiei igienice profesionale se situa anul trecut la aproximativ 10 milioane de euro. Piata de hartie igienica obisnuita este mult mai mare, dar nu pot da o estimare a acesteia. Pot spune insa ca pe aceasta piata sunt jucatori mari ca Georgia Pacific, producatorul marcii Delica, Comcef Calarasi cu brandul Volare, Vrancart si Zeva.
DB:Care sunt tendintele cele mai interesante in piata?
MI: In ultima perioada, piata locala de produse profesionale din hartie a cunoscut o dezvoltare importanta, la care a contribuit si integrarea in UE. De ce? Pentru ca institutiile, unitatile din segmentul HoReCa si cladirile de birouri sunt nevoite sa se conformeze normelor europene, care impun dotarea spatiilor publice cu echipamentele elementare de igiena personala. Piata locala de produse profesionale este, din punct de vedere al valorii, a doua piata din Europa Centrala si de Est, dupa cea din Polonia.
DB: Ce estimari aveti privind cresterea pietei in acest an?
MI: Comparativ cu statele din Europa de Vest sau SUA, piata locala se afla inca intr-o faza incipienta de dezvoltare, insa inregistreaza, in prezent, un ritm de crestere de 20-30%, de 10 ori mai mare decat cel inregistrat de pietele mai stabile si mai mature, cum este SUA de pilda. Pentru 2007 a fost estimata o crestere de sub 15% pentru piata produselor de hartie profesionala.
DB: Dar pentru piata de hartie obisnuinta?
MI: Aceasta piata ar putea inregistra cresteri si mai mari, datorita potentialului de crestere din zonele rurale.
DB: Ce planuri aveti pentru anul viitor?
MI: Pentru ca produsele sa ajunga in stare buna la clienti, investim pana la finele anului 50.000 de euro intr-un depozit amplasat in Militari, care va avea o capacitate de stocare de 150 tone. Pentru 2008, ne dorim ca numarul institutiilor dotate cu hartie, prosoape pliate si sapun lichid de la Paper Plus sa creasca cu 50%, la 700.000 -800.000. Totodata, ne propunem sa dezvoltam brandul propriu Paper Stoc.