„Interventia Consiliul Concurentei pe piata de retail din Romania poate avea loc atunci cand unul sau mai multi agenti economici incearca sa exploateze intr-o maniera abuziva pozitia dominanta pe care o detin pe o anumita piata, practica interzisa si de legislatia romanesca”, mentioneaza un comunicat al Consiliului, remis joi.
In Romania, agentii economici care desfasoara comert modern reprezinta aproximativ 35% din totalul comertului cu produse de larg consum, conform datelor aflate la dispozitia autoritatii de concurenta. „Ca atare, balanta comertului cu produse preponderent alimentare din Romania este inca inclinata spre comertul traditional, prin magazine alimentare de mici dimensiuni”, se mai arata in documentul CC.
Spre deosebire de Romania, in alte tari membre UE, ponderea comertului modern in totalul comertului preponderent alimentar este mult mai mare, intre 60% si 96%.
Structura pietei de retail din Romania este caracterizata de un grad redus de concentrare. Acest fapt este demonstrat de cota valorica detinuta de primii 10 retaileri (aproximativ 20%), conform datelor aferente anului 2006, fata de minim 60% in alte state, mai afirma Consiliul Concurentei.