„Singura actiune de privatizare
preconizata a fi realizata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si
de a aduce venituri din vanzare de actiuni se refera la vanzarea pachetului de
actiuni reprezentand 20% din capitalul social al Tarom, iar aceasta, desi se
fac eforturi pentru atragerea investitorilor de portofoliu si de retail pe piata
de capital, este susceptibila de a nu fi realizata datorita lipsei de interes a
acestora in contextul crizei economice actuale”, scrie in documentul citat de
Mediafax.
Ministerul Finantelor precizeaza chiar ca
potrivit acordurilor cu FMI, Banca Mondiala si Comisia Europeana, programul de
privatizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru 2012
cuprindea, cu termene de realizare, privatizarea integrala a CFR Marfa si vanzarea
a 20% din actiunile Tarom.
Miercuri seara MTI a
emis un comunicat de presa in care anunta ca ministrul
Ovidiu Silaghi sustine ca Ministerul Transporturilor isi asuma privatizarea
CFR Marfa pana in decembrie 2012, subliniind ca si in cazul celui mai pesimist
scenariu acest deziderat va fi atins.
Documentul mai arata ca un alt subiect in cadrul
discutiilor ce au avut loc intre MTI si reprezentantii FMI a fost cel al
introducerii managementului privat in companiile de stat.
„La nivelul ministerului a fost luata decizia
de a extinde introducerea managementul privat de la cele doar doua companii
(CFR S.A. si CFR Calatori) vizate initial, la alte opt societati, a caror cifra
de afaceri depaseste 7,3 milioane euro”, se arata in comunicat.
„Totodata, exista in derulare contracte
de asistenta pentru selectarea managerilor si membrilor consiliilor de
administratie pentru companiile selectate sa beneficieze de management privat.
Ca si masuri corelate cu acest proces de selectare a managerilor si membrilor
consiliilor de administratie, se fac demersuri pentru modificarea de urgenta a
statutelor companiilor, in conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind
guvernanta corporatista”, scrie sursa citata.
S-au punctat, de asemenea, masurile de
reorientare a companiilor catre piata, reducerea cheltuielilor si cresterea
veniturilor, implementarea acestora vizand cu precadere CFR Infrastructura.