„Cumparam terenuri in toata tara pentru constructia si dezvoltarea magazinelor Cora”, a subliniat Destailleur, care a adaugat ca prioritatea companiei este sa construiasca magazine proprii, insa va analiza si oportunitatile din cadrul unor centre comerciale.
In functie de potential, magazinele vor avea suprafete cuprinse intre 5.000 si 9.000 de metri patrati.
In prezent, reteaua Cora numara 8 magazine, dintre care 3 in Bucuresti (Cora Pantelimon, Cora Sun Plaza si Cora Lujerului) si cate unul in Cluj Napoca, Baia Mare, Drobeta Turnu Severin, Arad si Constanta. Grupul este prezent pe piata locala din anul 2003.
Conform lui Thierry Destailleur, Cora a facut o mica pauza pe perioada crizei financiare, care a maturizat piata, insa reincepe dezvoltarea.
Astfel, [b]Cora va deschide in noiembrie 2012 doua magazine[/b], la Bacau si in Bucuresti, pe Soseaua Alexandriei, avand suprafate de vanzare de cate 9.000 de metri patrati fiecare.
Anul viitor, compania va inaugura hipermarketuri in Constanta (in Coral Plaza Mall), in luna aprilie, si in Slobozia, in al doilea semestru.
De asemenea, in 2014, Cora va deschide magazine in Brasov si Ploiesti (in mall-ul Afi Ploiesti).
In 2011, afacerile Cora Romania s-au mentinut la nivelul de 325,8 milioane de euro.
Thierry Destailleur a subliniat ca in trimestrul al doilea din acest an consumul a crescut la nivelul pietei, inclusiv in cazul Cora, fiind un indicator foarte promitator.
Loius Delhaize, proprietarul lantului de hipermarketuri Cora, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/credit-de-210-milioane-euro-pentru-extinderea-retelei-cora-73866/]a luat un imprumut sindicalizat[/url] de pana la 210 milioane euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si alte doua banci, pentru extinderea retelei din Romania cu 17 hipermarketuri.
[b]Deprecierea leului afecteaza preturile?[/b]
Intrebat daca scaderea leului afecteaza preturile produselor din import, Thierry Destailleur, directorul general de exploatare al Cora a raspuns: „Nu, avand in vedere faptul ca avem contracte semnate cu mult timp in urma, deocamdata nu ne afecteaza”
„Daca leul va continua sa scada timp de sase luni, atunci ne va afecta”, a adaugat el.
Totodata, Thierry Destailleur a mentionat ca retailerul are in strategia sa de dezvoltare parteneriate cu producatorii romani.
„Lucram deja cu multi producatori romani, cea mai mare parte a produselor de la Cora sunt romanesti. Exista si produse pe care noi le importam. [b]Daca leul va scadea foarte mult, produsele in import se vor scumpi[/b]”, a spus acesta.
„In teorie, daca produsele din import vor deveni atat de scumpe incat nu ni le vom mai putea permite, suntem obligati sa cautam o sursa mai ieftina, sa nu le mai includem in asortiment sau sa propunem clientului produse romanesti de acelasi tip”, a adaugat directorul.
Potrivit acestuia, motivele pentru care la anumite categorii se aduc produse din import sunt urmatoarele: produsul nu exista pe piata romaneasca sau este de proasta calitate. „Deci nu se poate trage concluzia ca daca scade leul, atunci Cora incepe sa vanda produse romanesti. E fals, Cora vinde deja in cea mai mare parte produse romanesti”.
El a subliniat ca, in teorie, daca ar fi sa inlocuiasca anumite produse de import cu produse romanesti, ar insemna sa scada calitatea sau sa nu aiba anumite produse la raft.
Citeste si: [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/unicredit-tiriac-bank-si-cora-au-lansat-un-card-de-credit-co-brand-cati-clienti-asteapta-78715/]UniCredit
Tiriac Bank si Cora au lansat un card de credit co-brand. Cati clienti asteapta[/url]