Din acestea, 66% au fost credite cu
garantii imobiliare standard, 12% credite Prima Casa si 22% credite
de nevoi personale.
Totusi, numarul de clienti a avansat cu
18% in perioada analizata, ceea ce arata ca clientii au accesta
credite de o valoare mai mica in acest an.
Bidian a aratat ca in urma aplicarii
regulamentului BNR din 2011 privind restrictionarea accesului la
creditare, prin care s-a redus perioada accesarii unui imprumut de
nevoi personale, cu sau fara garantii imobiliare, la o perioada de
cinci ani, numarul de clienti pentru imprumuturile de nevoi personale
negarantate a crescut cu 13%, insa valoarea creditului mediu a scazut
cu 44%
„Sunt mai multi clienti care acceseaza un credit
de consum, dar valorile sunt mai mici, intrucat perioada de acordare
a scazut de la zece la cinci ani. Creditul de nevoi cu ipoteca a fost
cel mai lovit din piata, numarul de clienti diminuandu-se cu 61%,
pentru ca perioada a scazut de la 25 de ani la cinci ani, iar pentru
multi clienti aceasta nu mai poate fi o oferta valida in piata”,
a afirmat Bidian.
Cifra de afaceri a depasit 3,4 milioane
lei in intervalul ianuarie-octombrie, cu 26% mai mica fata de
perioada similara a anului trecut.
„Mentinerea ratei
de succes la 87% pentru creditele garantate cu ipoteca si la 70%
pentru creditele de nevoi personale arata eficienta proceselor de
selectie si pre-analiza pe de o parte si calitatea serviciilor pe de
alta parte”, mentioneaza Anca Bidian.
„Din estimarile
noastre avem o cota de piata pe creditele noi acordate de 2,72% in
total retail, cu exceptia creditelor Prima Casa, iar incepand cu a
doua jumatate a anului am revenit la volumele aplicatiilor noi de la
nivelul anului trecut”, a completat managerul general al Kiwi
Finance.
In ceea ce priveste
valuta de imprumut, 95% dintre clientii care au accesat credite
garantate cu ipoteca in 2012 au preferat euro ca moneda de imprumut,
in timp ce 98% din clientii creditelor de nevoi personale au
solicitat imprumuturile in moneda nationala.
„Anul acesta am
deschis 2 sucursale noi, la Brasov si Miercurea Ciuc, am semnat
parteneriate cu 10 francize noi, am implementat cel mai avansat
sistem de management al performantei care a produs efecte chiar din
luna a doua si am continuat proiectele cu partenerii strategici de
customizare a produselor de creditare pe segmente de clienti, pornind
de la profilul si nevoile lor”, a spus Bidian.
Ea a adaugat ca
aceasta strategie va continua si in 2013 cand brokerul va dezvolta o
noua linie strategica de educatie financiara si formatori de brokeri
de credite.
Infiintata la
sfarsitul anului 2003, Kiwi Finance detine o retea teritoriala de 31
de sucursale si francize in toata tara. De la infiintare si pana in
prezent, brokerul a intermediat credite in valoare de aproape 650 de
milioane euro la peste 130.000 de clienti.