Acesta a precizat ca in prezent multi romani nu isi pot achita ratele la credite din cauze reale, generate de criza financiara. Inainte de criza existau multi clienti ai bancilor care contractau credite de consum si care „stiau din start ca nu le platesc”.
Cretu a mentionat ca acestia isi intocmeau dosarul asa incat sa fie eligibili pentru respectivul credit.
Directorul OTP Bank a mentionat ca in perioada de avant a creditarii se spunea ca bancile trebuie sa invete de la retaileri si sa isi prezinte cat mai frumos marfa, pentru a vinde cat mai mult.
Expansiunea uluitoare a retelelor bancare din ultimii doi ani a condus la cresterea proportionala a personalului din banci, fara a se asigura insa in acelasi ritm si pregatirea necesara consultantilor de credite.
Acest comportament a condus la situatia din prezent in care „exista multe credite care nu au mai fost platite pentru ca multi bancheri nu au avut capacitatea sa anticipeze falimentul persoanelor fizice sau juridice”.
In urma crizei financiare, bancile vor deveni insa mai stricte si vor incerca sa fie adevarati consultanti financiari pentru clientii lor, considera Cretu.