In cercetare se mai arata ca in prezent directorii sunt mai atenti la modul in care analizeaza impactul unor proiecte de BPR si incearca mai des sa cuantifice succesul proiectelor.
Astfel, s-a dublat ponderea celor care masoara impactul proiectelor de BPR prin prisma nivelului de reducere a costurilor (73%) si a ratei interne de rentabilitate (23%), iar ponderea celor care masoara returul pe investitie a crescut cu 41%.
BPR se refera la modificarea proceselor de afaceri dintr-o companie in vederea reducerii costurilor, cresterii productivitatii si unei mai bune plieri pe necesitatile clientului.
Rezistenta la schimbare, lipsa resurselor si a competentelor in companie, managementul de proiect ineficient si implicarea redusa a managementului sunt, in opinia respondentilor, cele mai mari dificultati intampinate la nivel de proiect.
Conform studiului, proiectele care au inregistrat un succes important au fost organizate in companiile care evita o abordare „hei-rup”-ista si acorda o atentie sporita imbunatatirii relatiei cu clientii, ameliorarii continue si corelarii proiectelor cu strategia companiei.
„Putem observa ca industriile cele mai interesate de BPR sunt cele supuse unor presiuni semnificative din partea pietei. Prin urmare, companiile se vad nevoite sa revizuiasca modul operational in vederea mentinerii marjei comerciale la niveluri acceptabile”, se arata in studiu.
La studiu au participat circa 40 de companii. Cumulativ, companiile participante la studiu au generat anul trecut o cifra de afaceri de peste 5 miliarde de euro si au peste 100.000 de angajati.
Cei mai activi participanti la acest studiu sunt din retail si distributie, telecomunicatii, servicii financiare si servicii profesionale. Aceleasi arii de activitate, cu exceptia telecomunicatilor, au fost si in topul industriilor din 2008.