Procesul de cumparare nu mai este o decizie spontana pentru consumator, acesta alocand resurse de timp importante pentru analiza amanuntita a ofertelor din piata, din punct de vedere calitate – pret.
Potrivit studiului, peste 90% dintre europeni aloca in medie o luna de zile perioadei de cercetare proprie.
Pe fondul crizei, europenii au revenit la fundamentele consumului, o buna achizitie este inainte de toate un raport bun intre calitate si pret.
In aceste conditii, peste 59% dintre europeni compara cu atentie preturile, iar acest tip de comportament este intalnit la toate generatiile, in toate tarile.
In Romania, peste 65% din populatie compara preturile, inainte de a face achizitia propriu-zisa. Acest procent este unul dintre cele mai ridicate din Europa, alaturi de Belgia, Portugalia, Cehia.
La polul opus, britanicii sunt cei care acorda cea mai mica importanta acestui aspect, cu o medie de 47%.
Cetelem este o institutie financiara nebancara, membra a BNP Paribas.