- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Criza i-a facut pe romani mai prudenti. Peste 65% compara preturile inainte de o achizitie

05 Apr, 11:13 • marian.rujoiu
Peste 65% dintre romani compara preturile inainte de a face o achizitie, comparativ cu media europeana de 59%, potrivit unui studiu despre comportamentul consumatorilor la nivel european, realizat de Cetelem.
Criza i-a facut pe romani mai prudenti. Peste 65% compara preturile inainte de o achizitie

Procesul de cumparare nu mai este o decizie spontana pentru consumator, acesta alocand resurse de timp importante pentru analiza amanuntita a ofertelor din piata, din punct de vedere calitate – pret.

Potrivit studiului, peste 90% dintre europeni aloca in medie o luna de zile perioadei de cercetare proprie.

Pe fondul crizei, europenii au revenit la fundamentele consumului, o buna achizitie este inainte de toate un raport bun intre calitate si pret.

In aceste conditii, peste 59% dintre europeni compara cu atentie preturile, iar acest tip de comportament este intalnit la toate generatiile, in toate tarile.

In Romania, peste 65% din populatie compara preturile, inainte de a face achizitia propriu-zisa. Acest procent este unul dintre cele mai ridicate din Europa, alaturi de Belgia, Portugalia, Cehia.

La polul opus, britanicii sunt cei care acorda cea mai mica importanta acestui aspect, cu o medie de 47%.

Cetelem este o institutie financiara nebancara, membra a BNP Paribas.

Urmărește Daily Business pe Google News