„Desi anul acesta a adus primele efecte ale masurilor de ajustare macroeconomica, 2011 a continuat sa fie un an dificil, in conditiile in care contextul economic international instabil si dificultatile aparute in mai multe economii europene au determinat intarzierea mult asteptatei revigorari economice”, a spus Coman.
„In acelasi timp insa, constatam ca realitatile ultimilor ani au condus si la o maturizare a publicului roman, iar dificultatile cu care s-au confruntat ii determina pe oameni sa se gandeasca mai atent la nevoile de protectie financiara a celor dragi, dar si de a economisi pentru un viitor mai bun”, a adaugat ea.
O dovada in acest sens este chiar evolutia pietei de asigurari de viata, care a crescut in primele noua luni din 2011 cu peste 5% fata de aceeasi perioada din 2010, in conditiile in care clasa asigurarilor generale a inregistrat o scadere de peste 3,6% in acelasi interval.
„Un aport important la aceasta tendinta l-a avut, fara doar si poate, si intensificarea [b]eforturilor de informare si educare[/b] venite din partea jucatorilor de pe piata asigurarilor de viata, eforturi ce trebuie sa continue si in viitor”, a explicat oficialul ING Asigurari de Viata.
In ceea ce priveste evolutia industriei la nivelul intregului an 2011, in contextul in care analistii anticipeaza un trend pozitiv al economiei, dar fara evolutii spectaculoase, ING estimeaza pentru 2011 o crestere marginala a pietei de asigurari de viata (maximum 5%), pe fondul mentinerii sau dezvoltarii segmentului de produse cu garantii.
[b]Cum va evolua piata in 2012?[/b]
„Revenirea economiei pe un trend usor crescator, asa cum se prognozeaza pentru 2012, este un factor extrem de important de influenta asupra pietei de asigurari de viata, prin doza de incredere pe care o poate transmite investitorilor, mediului de afaceri si consumatorilor”, a subliniat Cornelia Coman.
Ea a adaugat ca, totusi, o astfel de evolutie nu are cum sa produca efecte pozitive imediate asupra companiilor sau a clientilor, cu atat mai mult cu cat vorbim inca despre cresteri marginale.
„Pe acest fundal, nu ma astept la modificari majore in nivelul vanzarilor noi de produse in 2012 fata de anul acesta si, per ansamblu, ma astept la o [b]crestere usoara a pietei de 5%[/b]”, a spus sefa ING Asigurari de Viata.
In ceea priveste compania, ING Asigurari de Viata si-a propus pentru 2012 sa se mentinna pe pozitia de lider si estimeaza un volum de prime brute subscrise de peste 570 milioane de lei.
„Aceasta estimare este in usoara crestere fata de cifrele estimate pentru anul in curs, luand in calcul un consumator mai responsabil si bazandu-ne pe unicitatea si eficienta instrumentelor noastre, care fac diferenta pe piata si ofera o valoare adaugata in analiza nevoilor consumatorilor”, a explicat Cornelia Coman.
Volumul de prime brute subscrise de ING Asigurari de Viata in primele noua luni din 2011 s-a ridicat la [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/afacerile-ing-asigurari-au-crescut-usor-la-9-luni-insa-profitul-s-a-redus-70327/ ]407,5 milioane de lei[/url], inregistrand o usoara crestere fata de cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, de 404,4 milioane de lei, pe fondul diminuarii numarului de contracte cu prima unica.
In acelasi timp, compania a obtinut un profit brut de 25,5 milioane de lei, comparativ cu 46 milioane de lei in aceeasi perioada a anului precedent.
„Rezultatul obtinut este superior celui bugetat si reflecta investitiile importante realizate de ING”, a subliniat directorul general al ING Asigurari de Viata.
[b]Ce asigurari prefera clientii[/b]
Printre asigurarile care au cele mai bune evolutii in 2012 se numara cele pentru copii.
„Dorinta parintilor de a le asigura copiilor un viitor financiar sigur ramane pe primul loc in topul motivelor pentru care clientii aleg sa incheie o asigurare de viata, indiferent de circumstantele economice”, a spus Cornelia Coman.
La ING Asigurari de Viata, planurile financiare pentru copii reprezinta o treime din totalul contractelor noi incheiate in intervalul ianuarie-septembrie 2011 si, in opinia Corneliei Coman, vor continua si anul viitor sa se plaseze in topul preferintelor consumatorilor.
„Alaturi de acestea, produsele de asigurare cu garantii vor continua cel mai probabil sa fie si anul viitor preferate de clienti, dar in acelasi timp, pe termne mediu si lung, cred ca si segmentul asigurarilor unit-linked va continua sa se dezvolte, dat fiind ca, indiferent de contextul economic, va exista intotdeauna un public tinta bine definit, interesat atat de beneficiile ‘clasice’ ale asigurarii, cat si de potentialul unor investitii”, a mai spus Coman.
[b]Piata asigurarilor de viata[/b] a inregistra, la sfarsitul lunii septembrie 2011, un [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/scaderea-pietei-de-asigurari-atenuata-de-cresterea-asigurarilor-de-viata-si-de-locuinte-70827/ ]total al primelor brute subscrise[/url] de aproape 1,29 miliarde de lei, nivel ce marcheaza o crestere nominala de 5,38% comparativ cu aceeasi data a anului trecut.
„Avansul inregistrat de asigurarile de viata, in contextul unui climat economic inca dificil, confirma schimbarea perceptiei consumatorilor de produse financiare cu privire la instrumentele de protectie si economisire pe termen lung. Ne asteptam ca aceasta [b]tendinta sa se mentina pe viitor[/b], in contextul eforturilor comune ale CSA si ale asiguratorilor de viata pentru cresterea calitatii procesului de consultanta si vanzare a acestor produse”, a precizat presedintele CSA, Constantin Buzoianu.
Asigurarile de viata traditionale au sustinut, in primele trei trimestre, dezvoltarea segmentului, in ansamblul sau, cu o crestere de 7,6% comparativ cu aceeasi perioada din 2010. Aceasta clasa de asigurari detine o pondere de peste 61% in totalul primelor brute subscrise pentru asigurari de viata. Asigurarile cu componenta investitionala, de tip unit-linked, detin o pondere de peste 36% in totalul segmentului de asigurari de viata si au inregistrat o crestere de numai 0,83%.
In acelasi timp, segmentul asigurarilor generale a generat un volum de subscrieri de aproape 4,8 miliarde lei, nivel in scadere cu 5,89% fata de intervalul similar al anului trecut. Astfel, intreaga piata de asigurari a avut o scadere de 3,71%, la 6,08 miliarde de lei.