Astfel, CSA reactioneaza ca urmare a informatiilor publicate in presa cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA), precum si a campaniei de denigrare a institutiei sustinuta de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI).
„Rolul CSA este de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari si nu de a interveni in litigiile aparute intre asiguratori si service-uri. CSA nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si cele de asigurare”, se arata intr-un comunicat al CSA.
ASSAI va organiza, luni, 8 februarie, un miting de protest in fata sediului central al CSA, acuzand autoritatea de supraveghere de cresterea abuziva a tarifelor la politele RCA. Dupa pichetarea sediului CSA, protestatarii vor picheta in Piata Constitutiei.
ASSAI precizeaza faptul ca in ultimii cinci ani tarifele RCA au crescut de peste 4 ori.
„Firmele de asigurari te obliga sa platesti o asigurare obligatorie auto care devine an de an din ce in ce mai scumpa, dar nu garanteaza calitatea serviciilor. Acesta este un abuz care, cu complicitatea CSA a condus la degradarea serviciilor de despagubire auto”, a declarat Cristian Muntean, directorul ASSAI, intr-un comunicat.
Potrivit acestuia, demersul ASSAI este rezultatul sutelor de abuzuri pe care asociatia le-a transmis CSA, pe care autoritatea de supraveghere le-a tratat cu o „lipsa totala de interes, profesionalism si interes fata de binele Publioc”.
Cristian Muntean a mai precizat ca modul in care CSA a supravegheat piata de asigurari din Romania a condus, pe fundalul actualei crize economice, la inchiderea a peste 17% dintre service-urile auto cu capital privat, sector care a adaugat astfel un numar de peste 10.000 de persoane pe lista somerilor, o povara in plus pentru bugetul tarii.
In acelasi timp, CSA spune ca, in vederea protejarii intereselor asiguratilor, institutia acorda o importanta deosebita analizarii si rezolvarii tuturor reclamatiilor primite de la asigurati/pagubiti/beneficiari/alte persoane fizice si juridice, care apeleaza la serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor de asigurare.
„Astfel, din 6.225 reclamatii inregistrate in cursul anului 2009, aproximativ 50% au fost solutionate favorabil”, conform CSA.
In ceea ce priveste solutionarile nefavorabile a petitiilor primite, CSA subliniaza ca rezolvarea acestora nu intra in atributiile institutiei si ca petitionarii au fost indrumati sa se adreseze autoritatilor care au competente legale pentru solutionarea cazurilor prezentate.
„CSA monitorizeaza permanent activitatea desfasurata de societatile de asigurare autorizate sa practice asigurari obligatorii RCA, aplicand sanctiuni de fiecare data cand a fost cazul, in functie de neregulile gasite. Au fost situatii cand CSA a sanctionat anumite societati de asigurare prin interzicerea temporara a exercitarii activitatii de de practicare a asigurarii RCA”, se arata in comunicatul arbitrului asigurarilor.
CSA recomanda ca societatile de asigurare si ASSAI sa „gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea conflictului creeat”.