Discutiile purtate intre reprezentantii
companiei si reprezentantii firmelor contractante s-au axat
pe insuficienta mobilizare a
constructorilor pe anumite tronsoane, unde lucrarile de
reabilitare au evoluat intr-un ritm scazut fata de situatia raportata
in ultimele doua luni, si pe incadrarea in graficul de executie,
astfel incat termenul de finalizare prevazut in contracte sa fie
respectat.
De asemenea, pentru perioada septembrie
– decembrie 2013 reprezentantii CFR SA si reprezentantii firmelor
antreprenoare au semnat o Minuta, prin care fiecare parte s-a
anagajat sa intreprinda actiuni si masuri care sa conduca la
recuperarea intarzierilor inregistrate in graficul de executie a
lucrarilor.
Verificarea gradului
de executie a vizat lucrarile de reabilitare pe 5
tronsoane feroviare, aferente sectiilor de circulatie:
– Frontiera
– Curtici – Arad – Km 614, constructor asocierea Alstom
Transport SA – Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H– Astaldi S.p.A
– Euro Construct Trading 98 SRL –Dafora SA (stadiul
fizic – 33%, termen de finalizare 2014)
– Sectiunea
Simeria – Coslariu, tronsonul Vintu de Jos –
Coslariu, constructor LD Impresa Pizzarotti & C
S.p.A. (stadiul fizic – 14,85%, termen de finalizare 2014)
– Sectiunea
Coslariu – Sighisoara, tronsonul Coslariu –
Micasasa, constructor Aktor SA – SC Arcada Company SA (stadiul
fizic – 33,36%, termen de finalizare 2015), tronsoanele
Micasasa – Atel(stadiul fizic – 12,72%, termen
de finalizare 2015) si Atel – Sighisoara (stadiul
fizic – 17,15%, termen de finalizare 2015), constructor FCC
Construccion SA – Alpine Bau GmbH – SC Azvi Straco SA.
Reprezentantii CFR SA au mentionat ca verificarea pe teren a lucrarilor de reabilitare se va
face periodic, iar firmele constructoare sunt obligate sa se
mobilizeze astfel incat desfasurarea lucrarilor sa respecte graficul
de executie stabilit.