Creditele de consum contractate direct in hipermarketuri sunt utilizate, de regula, pentru achizitia de produse cu preturi mari, ca IT, electrocasnice si piese de mobilier.
„Cel mai bine vandute produse prin credit sunt computerele, notebook-urile, electrocasnicele mari (frigidere, masini de spalat) si televizoarele, iar creditele de consum se contracteaza direct in magazine prin cei doi colaboratori – BRD Finance si Total Credit, reprezentant pentru Piraeus Bank si Volksbank”, a declarat pentru DailyBusiness Adriana Pita, Head of Corporate Communication & PR la Real Romania
Aproximativ aceleasi produse se vand, de regula, pe credit si in hipermarketurile Carrefour.
„Produsele achizitionate prin credit sunt electrocasnicele, mobilierul, in general produse cu valori mai mari. Carrefour colaboreaza cu BRD Societe Generale atat pentru creditele de consum cat si pentru cardul de credit Carrefour Mastercard”, a spus Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania.
Oficialul retelei franceze de hipermarketuri din Romania a precizat ca in functie de valoarea creditului, perioada de acordare variaza intre 6 si 36 de luni.
Adriana Pita de la Real Romania a mentionat ca perioada medie de acordare a creditelor este de 12 luni.
Clientii care cumpara pe credit au venituri mici si medii
Potrivit reprezentantilor celor doua mari retele de hipermarketuri, profilul clientilor care cumpara pe credit cuprinde persoane cu venituri mici si medii.
„In general clientii care apeleaza la credite au venituri mici sau medii dar constante si cu perspective de crestere”, a explicat Andreea Mihai de la Carrefour Romania.
Oficialul Real Romania spune la randul sau ca in majoritatea cazurilor, clientii de credite de consum sunt persoane angajate sau care primesc pensie, cu venituri mici si medii. „Categoriile de populatie care apeleaza cel mai frecvent la credite de consum sunt tinerii familisti si pensionarii. Tinerii cumpara articole pentru intreaga familie, iar pensionarii doresc sa-si reinnoiasca anumite electrocasnice”, a explicat Adriana Pita, de la Real Romania.
Vanzarile de electrocasnice, in crestere cu 30% in 2007
Directorul de marketing al Carrefour Romania estimeaza ca vanzarile pe credit in hipermarketuri au crescut anul trecut fata de 2006, pe fondul cresterii segmentului de produse electrice si electrocasnice, per total. „Vanzarile pe electrice si electrocasnice au luat avant, mai ales dupa disparitia taxelor vamale, crescand fata de 2006 cu 30%”, a explicat Andreea Mihai.
Reprezentantul Carrefour a mai spus ca vanzarile pe credit au reprezentat in 2007 intre 3% si 10% din total, in functie de perioada.
Adrian Pita considera ca in 2007 interesul a crescut in special pentru categoria de produse media-office: laptop-uri, calculatoare, televizoare de tip LCD sau plasma. Totodata, multi clienti au vrut sa-si innoiasca produsele electrocasnice mari – frigidere, aragaze sau masini de spalat.
„Clientii sunt atrasi de ofertele cu dobanda zero oferite de BRD Finance care aduc cresteri de peste 40% ale vanzarilor produselor din aceste categorii. Estimam ca in acest an procentul creditelor de consum va creste si va fi influentat de promotiile speciale pe care le vom avea cu partenerii nostri”, a precizat reprezentantul Real Romania.