Femeile sunt cele care au grijă ca vacanțele familiei să fie lipsite de griji, pentru că 72% dintre polițele achiziționate de clientele companiei Gothaer sunt asigurări medicale pentru călătorii în străinătate (asigurări travel).
Nu neglijează însă nici siguranța căminului lor, 23% dintre ele cumpărând asigurări pentru locuință – 13% PAD – polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale și 10% „Casa Mea” – asigurarea facultativă a locuinței de la Gothaer.
Mergând mai departe, la o comparație între doamne și domni, clienți ai Gothaer Asigurări Reasigurări, vedem principalele linii de asigurare față de care au atitudini diferite.
• Asigurările auto (CASCO) – cum poate era de așteptat, domnii au mai multă grijă de acest aspect, fiind cu 77% mai mulți bărbați care încheie astfel de polițe decât femei.
• Răspundere profesională – dintr-un motiv pe care încă nu ni l-am putut explica (nici economic, nici sociologic sau psihologic), se pare că doamnele care încheie astfel de asigurări sunt cu 101% mai multe decât bărbații!
• Asigurările de locuință – cu toate că sunt pe „lista de cumpărături” a doamnelor, se pare că tot domnii sunt cei care au mai des grijă de acest aspect.
Bărbații au încheiat cu 29% mai multe polițe facultative de locuință și cu 23% mai multe polițe PAD decât femeile.
Nu știm care dintre cele două categorii de clienți petrec mai mult timp online, dar datele interne din portofoliul Gothaer relevă faptul că bărbații încheie cu 18% mai multe polițe prin platforma online.gothaer.ro decât doamnele.
Dacă ne uităm însă la modalitatea de plată a primelor de asigurare, vedem că doamnele nu optează pentru plata polițelor de asigurare în rate, întrucât 97% dintre ele achită polițele într-o singură tranșă. Sigur, un argument ar fi și faptul că în „coșul lor de cumpărături” sunt multe asigurări medicale de călătorie în străinătate care se achită, de regulă, integral în momentul contractării.
Portofoliul retail al Gothaer Asigurări Reasigurări este împărțit aproape egal între femei (49%) și bărbați (51%), ceea ce ne dă de înțeles că produsele noastre răspund exigențelor ambelor categorii de clienți.
Rezultatele de mai sus reies exclusiv din analiza portofoliului Gothaer Asigurări Reasigurări din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2017 și nu reflectă o imagine globală a pieței de asigurări din România.
Indiferent de modul în care bărbații și femeile înțeleg să se raporteze la asigurări, la Gothaer, toți clienții beneficiază de un tratament egal și transparent, care asigură prevenția împotriva oricărei forme de discriminare pe criterii de sex, vârstă, religie, rasă, categorie socială, naționalitate etc.