- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cum creste o firma de curierat: Isi monitorizeaza angajatii prin GPS si le da o parte din profit

24 Nov, 00:01 • traian.badulescu
Monitorizarea prin GPS a angajatilor, anuntarea prin SMS a clientilor cu privire la livrari precum si distribuirea unei parti din profit salariatilor se numara printre masurile implementate de Octavian Badescu (foto) pentru a-si creste business-ul de curierat cu livrare in aceeasi zi.
Cum creste o firma de curierat: Isi monitorizeaza angajatii prin GPS si le da o parte din profit

Segmentul livrarilor in aceeasi zi reprezinta doar 1% din piata totala de curierat, estimata sa stagneze la nivelul de 200-220 milioane de euro anul acesta, apreciaza Octavian Badescu.

El anticipeaza ca ponderea acestui segment de nisa va depasi 5% din piata totala in urmatorii 5-7 ani in Romania.

„Livrarile in aceeasi zi costa mai mult decat cele traditionale (de circa 2-3 ori mai mult – n.r.), iar piata romaneasca e mai saraca”, a explicat Badescu procentul redus pe care il are acest segment de nisa in totalul pietei.

La nivel global, acest curierat de nisa are o cota valorica de 7% din totalul pietei, a spus el.

Compania lui Badescu, Sameday Courier, cu activitati si pe zona de curierat traditional, isi va creste anul acesta cifra de afaceri, potrivit estimarilor proprii, cu 40%, pana la 1,1 milioane de euro, urmand ca anul viitor sa atace pragul de 1,5 milioane de euro.

Badescu, fost manager si actionar minoritar la firma Alo Curier, este increzator ca business-ul actual, lansat in 2008, se va dezvolta in ciuda stagnarii pietei de curierat.

El se bazeaza pe efectele investitiilor in tehnologie. Astfel, compania a investit zeci de mii de euro intr-un sistem de monitorizare prin GPS a rucsacurilor purtate de angajati.

„Prin acest sistem stiu tot timpul unde sunt angajatii, care curier este mai aproape pentru a face o livrare”, a explicat Badescu.

De asemenea, compania a mai investit mii de euro intr-un sistem automat de anuntare a clientilor prin SMS cu privire la livrarea pasapoartelor, dedicat aplicantilor pentru viza in SUA.

Sameday Courier a incheiat in aceasta vara un contract cu Ambasada SUA prin care le livreaza pasapoartele celor care obtin viza.

Badescu a explicat ca Ambasada SUA a introdus din vara aceasta procedura „civilizata”, de trimitere prin curierat a pasapoartelor aplicantilor.

„Nu mai pui omul sa vina in alta zi sa-si ia pasaportul”, a spus fondatorul Sameday Courier.

Castigat in urma unei licitatii, contractul cu aceasta institutie genereaza insa doar 5% din business-ul companiei, potrivit lui Badescu.

Alti clienti importanti ai companiei, care prefera livrarile in aceeasi zi, sunt bancile, companiile farmaceutice, cele din domeniul retail, avocatura si consultanta.

Octavian Badescu a mai spus ca in timp ce livrarile in aceeasi zi in tari din afara Europei pot ajunge sa coste cateva mii de euro, cele din tari europene se ridica la sute de euro.

Livrarile catre destinatii externe reprezinta insa pana la 5% business-ul companiei, concentrat in proportie de 70% in Bucuresti.

O alta modalitate prin care managementul companiei incearca sa creasca business-ul il reprezinta stimularea si implicarea activa a angajatilor.

El a explicat ca firma sa plateste angajatilor salarii peste nivelul mediu de 350 de euro din industrie, in functie de livrari.

Mai mult, angajatii primesc la final de an o parte din profit, redistribuit sub forma de bonusuri de Craciun si echivalent cu al 13-lea salariu.

Fluctuatia de personal in cadrul companiei este de pana la 5% pe an, a explicat Badescu, precizand ca in industria de profil exista si companii cu 20% pe an.

Echipa Sameday Courier, companie inregistrata la Finante cu numele Delivery Solutions, numara 100 de persoane, din care 50-60 sunt angajati permanenti iar restul sunt colaboratori.

Conform datelor proprii, compania are o cota de piata de 30% pe segmentul curieratului rapid, pe care mai activeaza firme precum World Courier, Mailman si Fastius Curier.

Pe piata de curierat general, estimata la 200-220 mil. euro, principalii jucatori sunt Fan Courier Express, DHL International, TNT, UPS si DPD (fosta Pegasus).

Urmărește Daily Business pe Google News