- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cum influenteaza luminile, muzica sau mesajele audio decizia de cumparare

27 Jan, 15:13 • Redactia DailyBusiness
Clientii ar fi mai predispusi sa cumpere un produs daca mesajul de promovare al acestui ar fi insotit de lumini, muzica, experienta tactila sau olfactiva, potrivit Infograficului #18 HumanGraphExperience - Multisensory Experiences, lansat de Starcom MediaVest Group
Cum influenteaza luminile, muzica sau mesajele audio decizia de cumparare

Starcom MediaVest a lansat cel de-al
opsprezecelea infografic din seria HumanGraph
Experience – Multisensory Experiences.

Realizat in colaborare cu
MVcom, infograficul reuneste concluziile unui studiu menit sa
identifice impactul comunicarii multisenzoriale asupra
comportamentului consumatorilor. 

Studiul s-a bazat pe metodologia CAWI,
aplicata pe un esantion de 360 de respondenti, reprezentativ pentru
populatia 18-49 din mediul urban.

Potrivit cercetarii,
respondentii ar fi incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul
daca mesajul ar fi
insotit de lumini
(in proportie de 80%), muzica sau mesaje audio (79%), o experienta
tactila (79%) sau de una olfactiva (74%).

In acelasi timp,
unele experiente multisenzoriale par sa aiba mai mult efect asupra
barbatilor decat asupra femeilor: luminile influenteaza intr-o
proportie mai mare barbatii (84%) decat femeile (78%) sa foloseasca
sau sa cumpere produsul; similar se intampla si in cazul adaugarii
unei experiente tactile (84% – 76%).

Experienta olfactiva
influenteaza cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor
folosite de catre tinerii cu varste intre 18 si 29 ani (84% – 82%),
luminile influenteaza cel mai mult categoria de varsta 18 – 24 de ani
(89%), iar experienta tactila are cel mai mare efect asupra
categoriei 25 – 29 de ani.

De asemenea, acesti stimuli senzoriali
aduc un plus de memorabilitate: 86% dintre respondenti considera ca
ar retine o reclama clasica daca ar fi insotita de lumini, 83 % –
muzica sau mesaj auditiv, 78% – experienta tactila si 70% –
experienta olfactiva.

In februarie 2013,
Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu
intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica
relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia
acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Acțiunile Băncii Transilvania se prăbușesc sub presiunea vânzărilor internaționale, iar indicele BVB coboară vertiginos!
Acțiunile Băncii Transilvania se prăbușesc sub presiunea vânzărilor internaționale, iar indicele ...
ANAF vizează românii cu venituri din criptomonede și videochat. Se pregătesc amenzi uriașe
ANAF vizează românii cu venituri din criptomonede și videochat. Se pregătesc amenzi uriașe
România, în criză! Guvernul pregătește creșterea taxelor și impozitelor. De când se aplică măsurile
România, în criză! Guvernul pregătește creșterea taxelor și impozitelor. De când se aplică măsurile
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!
Spartan cucerește Europa! Lanțul românesc de fast-food se extinde în Polonia, Spania și Portugalia
Spartan cucerește Europa! Lanțul românesc de fast-food se extinde în Polonia, Spania și Portugalia
Când intră pensiile românilor în decembrie. Simona Bucura-Oprescu dezvăluie datele
Când intră pensiile românilor în decembrie. Simona Bucura-Oprescu dezvăluie datele
Un simplu buton din mașină poate reduce uzura motoarelor pe benzină și motorină. Foarte puțini șoferi cunosc acest lucru
Un simplu buton din mașină poate reduce uzura motoarelor pe benzină și motorină. Foarte puțini ...
România dă lovitura. UE aprobă cel mai important proiect al deceniului
România dă lovitura. UE aprobă cel mai important proiect al deceniului
ASF a autorizat o nouă companie pe piața asigurărilor RCA din România. Începe să vândă din 20 noiembrie și are cele mai mici prețuri
ASF a autorizat o nouă companie pe piața asigurărilor RCA din România. Începe să vândă din 20 ...
Cum a reușit CTP să strângă milioane din toată România cu ajutorul unui fost lider Coca-Cola
Cum a reușit CTP să strângă milioane din toată România cu ajutorul unui fost lider Coca-Cola
A apărut o nouă înșelăciune care te lasă fără bani pe card. Deja face ravagii în România
A apărut o nouă înșelăciune care te lasă fără bani pe card. Deja face ravagii în România
Se schimbă regulile pentru românii care plătesc cu cardul. Ce trebuie să ştie atât comercianţii, cât şi consumatorii
Se schimbă regulile pentru românii care plătesc cu cardul. Ce trebuie să ştie atât comercianţii, ...
Adio, bon fiscal în România. Proiectul de lege care scutește comercianții de această obligație
Adio, bon fiscal în România. Proiectul de lege care scutește comercianții de această obligație
Atac cibernetic asupra Auchan România. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri
Atac cibernetic asupra Auchan România. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat „Britannic Explorer”, iar prețurile nu sunt deloc mici
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat ...
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de preţuri
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de ...
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!