Rapiditatea de acordare reprezinta un
factor important pentru 38,6% dintre respondenti, in timp ce 15,20%
iau in calcul reputatia bancii atunci cand decid sa solicite un
imprumut, se arata in sondajul realizat de portalul de servicii
financiare Efin.ro.
Peste jumatate dintre respondenti spera
ca in perioada de desfasurare a contractului incheiat cu banca sa
obtina reduceri de dobanzi (54,39%), iar o treime (33,33%) dintre
acestia se asteapta la reesalonarea ratelor, in caz de incapacitate
de plata.
1,75% dintre persoanele intervievate nu
se asteapta la niciun avantaj din partea institutiilor financiare
bancare sau nebancare.
Intrebati pentru ce ar opta daca ar fi
sa aleaga intre un card de credit si un credit de consum, 64,33%
dintre respondeti au ales creditul
de consum.
“Acest raspuns este in concordanta cu
preocuparea pentru costul creditului, tinand cont ca in majoritatea
cazurilor, creditul de consum este
mai ‘ieftin’ decat cardul de credit”, subliniaza Dragos
Cabat, managing partner la Efin.ro.
Rezolvarea nevoilor curente i-ar
determina pe aproximativ jumatate dintre respondenti (49,12%) sa
contracteze un credit de consum, in timp ce 32,75% dintre acestia ar
achizitiona un nou credit pentru a refinanta un alt imprumut.
Contractarea imprumutului in moneda
nationala reprezinta o optiune pentru majoritatea persoanelor
intervievate (92,98%).
“Pana acum, exista opinia in piata ca
imprumuturile in euro sunt preferate de clienti, datorita costurilor
mai mici; se pare totusi ca in ultimul timp, clientii bancilor sunt
preocupati tot mai mult si de riscul valutar, nu doar de costuri”,
sustine Dragos Cabat.
Peste 87% dintre persoanele
intervievate ar apela la serviciile unei banci pentru a solicita un
imprumut, in timp ce 28,07% s-ar orienta catre o institutie
financiara nebancara.
In ceea ce priveste alegerea
creditului, 46,78% dintre respondenti apeleaza la sistemul
traditional de selectie (mers la banci, IFN-uri), iar 46,42% la
site-uri specializate.
Sondajul a fost realizat telefonic, in
perioada 9-12 iulie, pe un esantion de 478 de respondenti pe baza
unui chestionar structurat pe 7 intrebari cu raspunsuri multiple.
Lansat in 2009, portalul financiar
Efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile
financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice,
IMM-uri, companii. Portalul este administrat de Financial View Media
Services SRL.
Citeste si:
Restantele romanilor la banci au crescut in iunie
Soldul creditului
acordat romanilor a crescut in iunie cu 1,1%