- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Cum motiveaza Ministerul Fondurilor Europene mutarea intr-un nou sediu

28 Dec, 10:04 • adrian.mihaltianu
Ministerul Fondurilor Europene a inchiriat un sediu in care sa-si desfasoare activitatea deoarece sediul actual, din Bd. Mircea Voda, nr. 44, pe care il foloseste in baza unui protocol si a unei conventii incheiate cu Ministerul Finantelor Publice, nu ofera spatiul de care are nevoie MFE pentru o buna functionare, a anuntat ministerul printr-un comunicat.
Cum motiveaza Ministerul Fondurilor Europene mutarea intr-un nou sediu

Ministerul Fondurilor Europene a incheiat un contract cu
S.C. Tower Central International pentru inchirierea unui spatiu necesar
functionarii
, pretul estimat pentru o perioada de doi ani fiind de 2,3 milioane
de euro fara TVA.

Inainte de a demara procedura de achizitie pentru inchirierea
unui sediu, Ministerul Fondurilor Europene s-a adresat Regiei Autonome –
Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS) pentru a obtine un
sediul corespunzator, insa cladirile detinute de RA-APPS care erau disponibile
nu aveau dimensiunile necesare pentru functionarea MFE.

Conform MFE, in sediul din Bd. Mircea Voda, nr 44,
suprafetele destinate derularii activitatii personalului se afla sub valorile normativelor
aprobate, iar spatiile conexe (arhiva, magazie, casierie, registratura/
secretariat, spatii securizate, salile de sedinte), nu exista, sunt prea putine
sau au suprafete mult mai mici decat ar fi nevoie. Ministerul Fondurilor
Europene gestioneaza documente cu regim special, cum ar fi dosarele de achizitii
publice, documentatiile de atribuire ale contractelor si ofertele
tehnico-financiare ale operatorilor economici, care necesita un spatiu de
depozitate securizat conform normelor legale nationale si europene.

Prin natura responsabilitatilor Ministerului Fondurilor
Europene, de coordonare a gestionarii instrumentelor structurale, activitatea
institutiei presupune organizare de reuniuni (prevazute si de H.G. 457/2008
privind cadrul institutional de coordonare si gestionare a instrumentelor
structurale), inclusiv intalniri cu reprezentanti ai Comisiei Europene, delegatii
din celelalte state membre etc. In acelasi timp, Autoritatea de Audit realizeaza
audit de operatiuni, solicitand alocarea de spatiu pentru echipa de audit, a carei
prezenta trebuie asigurata de catre Ministerul Fondurilor Europene pe o durata
de aproximativ cinci – sase luni in timpul unui an.

Suplimentar, deoarece sediul din Bd. Mircea Voda, nr. 44,
are o suprafata mai mica decat cea necesara, Ministerul Fondurilor Europene a
trebuit sa inchirieze in acest an sali pentru desfasurarea diferitelor intruniri
ale structurilor pe fonduri europene pe care a avut obligatia sa le organizezese
mai arata in document.

Noul sediul al Ministerului Fondurilor Europene a fost inchiriat
in urma derularii unei proceduri de achizitie publica, in baza art. 13 lit. a)
din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si este reglementata
prin: Norme procedurale interne elaborate in vederea atribuirii contractului de
inchiriere a unui spatiu intr-o cladire de birouri, dotata cu mobilier, utilitati
si spatii de parcare, nece
sar functionarii Ministerului Fondurilor Europene, care
au fost aprobate prin Ordin MFE.

Cat este chiria

In urma derularii acestei proceduri de achizitie publica,
Ministerul Fondurilor Europene a inchiriat un spatiu de 3.853 mp, in cladirea
de birouri Tower Center, din Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17. Valoarea chiriei
lunare este de 19,8 euro (pe metrul patrat/ luna – n.r.), valoare stabilita in
urma procedurii de achizitie publica.

Chiria pentru noul sediul al Ministerului Fondurilor
Europene va fi achitata din fonduri europene, contractate prin Programul Operational
Asistenta Tehnica, in conditiile in care chiria reprezinta o cheltuiala
eligibila, deci poate fi finantata din fonduri UE.

Scopul Hotararii nr. 1.100 din 18 decembrie 2013, care a
fost publicata in Monitorul Oficial nr. 835 din 24 decembrie 2013, a fost
consemnarea modificarii adresei, pentru a putea fi asigurata paza la sediul din
Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17.

Urmărește Daily Business pe Google News