Așadar, dacă îți dorești să afli mai multe despre campaniile Facebook Ads și cum trebuie acestea planificate pentru a-ți aduce rezultate fără limite, acest articol este pentru tine!
Ce reprezintă Facebook Ads?
Facebook Ads reprezintă, simplu spus, un canal de promovare pe rețelele de socializare, reclamele care sunt prezente pe Facebook, indiferent de forma sau specificul pe care îl au, fiind realizate prin intermediul acestui canal. De asemenea, trebuie să știi că reclamele sau campaniile de pe Instagram fac și ele parte din categoria campaniilor.
De ce să folosești Facebook Ads? Avantajele campaniilor de promovare
Există o serie de motive care te-ar putea determina să începi să folosești Facebook Ads dacă nu o faci deja, însă cum fiecare afacere este unică, pot apărea și altele. Totuși, printre cele mai des întâlnite avantaje din practică se numără:
- ROI mare atunci când campaniile sunt planificate atent – poți face mulți bani din Facebook Ads;
- Pentru persoanele aflate la început de drum în ceea ce privește campaniile plătite și marketingul online, aceste campanii sunt mai ușor de implementat comparativ cu cele din Google Ads, deși acum, cu ajutorul campaniilor Performance Max și a altor tool-uri oferite de Google, lucrurile s-au îmbunătățit și în această zonă;
- Posibilitatea de a targeta cu acuratețe sporită publicul țintă în funcție de date demografice, locație, interese etc.;
- Tot procesul de creare, implementare și raport al campaniei are loc în Facebook Ads Manager, nu sunt necesare alte tool-uri;
- Poți verifica cu ușurință care este impactul campaniei și poți face ajustări în caz de nevoie;
- Reclamele tale vor fi afișat și pe Instagram
- Tu ești cel care controlează bugetul.
Ce tipuri de afaceri ar trebui să facă publicitate pe Facebook?
Acum că ai aflat de ce să folosești Facebook Ads, poate te întrebi pentru ce tipuri de afaceri este potrivită această promovare. Ei bine, răspunsul scurt este: orice afacere se poate promova pe Facebook!
Având un număr imens de utilizatori, Facebook este o platformă unde se întâlnesc persoane de toate vârstele, din toate domeniile, cu diverse tabieturi de consum sau preferințe în ceea ce privește diversele servicii folosite sau produse consumate.
Astfel, chiar dacă poate nu tot publicul tău țintă se află pe Facebook, o bună parte din el cu siguranță este aici. Indiferent dacă te ocupi cu comercializarea de suplimente pentru sportivi sau oferi servicii de consultanță financiară, publicul tău se află pe rețelele de socializare și este recomandat să te folosești de campaniile Facebook Ads pentru a reuși să crești numărul de lead-uri și conversiile.
Cum să creezi o campanie Facebook Ad?
Pentru a crea o campanie de succes pe Facebook, trebuie să începi cu o strategie bine pusă la punct. Este necesar să cunoști cu exactitate care sunt obiectivele tale, publicul căruia dorești să i te adresezi, ce comportament are acesta și care sunt interesele sale.
După ce ești convins că ai la îndemână toate informațiile de care ai nevoie, poți trece la treabă! Intră în secțiunea de Facebook Business Manager și apoi Ads Manager și creează noua ta campanie. Începe prin a-i transmite algoritmului care este obiectivul tău (trafic, vizibilitate, interacțiuni etc.). Mai apoi, platforma îți va cere diverse detalii pentru campanie, precum numele acesteia, și abia după începe pasul cel mai important – alegerea audienței și a bugetului.
Într-un final, vei fi nevoit să adaugi elementele media și textul campaniei. Așadar, alege o imagine reprezentativă sau un video și asigură-te că textul este catchy, convingător și că ai un CTA sugestiv.
Verifică dacă totul este în regulă, dacă imaginea respectă dimensiunile recomandate, dacă textul este scris fără greșeli gramaticale etc. și după poți publica prima ta campanie Facebook Ads!
Tipuri de campanii Facebook Ads
Există mai multe tipuri de campanii pe care le poți implementa pe Facebook, însă nu uita că o campanie este compusă dintr-un Ad Set sau mai multe, iar un Ad Set este compus din reclamele propriu-zise. Cele mai populare tipuri de campanii pe Facebook sunt următoarele:
- Campaniile bazate pe elemente vizuale (imagini și video) sunt potrivite atunci când partea vizuală este foarte importantă pentru public;
- Campaniile pentru creșterea nivelului de Brand Awareness sunt recomandate atunci când îți dorești ca publicul țintă să îți recunoască cu ușurință afacerea, produsele și serviciile pe care le oferi;
- Campaniile tip Carousel sunt ideale atunci când vrei să prezinți publicului o gamă de produse sau un set de imagini (de la 2 la 10 imagini sau videoclipuri);
- Campaniile de Lead Generation sunt potrivite dacă obiectivul tău este să obții mai multe informații folositoare despre utilizatori. Lead Ads pe Facebook sunt utilizate din ce în ce mai des;
- Campaniile tip Colecție te ajută să creezi un „catalog virtual” în care utilizatorii pot identifica produsele care le trezesc interesul sau curiozitatea;
- Campaniile de Remarketing sunt ideale pentru a targeta persoanele care ți-au vizitat deja site-ul sau au mai interacționat cu businessul tău, aceste persoane fiind mai predispuse să facă o achiziție comparativ cu persoanele care nici nu au auzit până acum de tine.
Cât costă să te promovezi pe Facebook?
Costul pentru campaniile de promovare depinde, pe scurt, de tine. Tu vei stabili care este bugetul pe care vrei să îl investești într-o campanie și, în funcție de cât de bine optimizată este aceasta, îți va aduce rezultate mai bune sau mai slabe, încadrându-se în bugetul stabilit inițial. Dacă vei colabora cu o agenție de promovare, specialiștii de acolo vor optimiza campaniile tale în așa fel încât costul per click să fie cât mai mic.
- Folosește întotdeauna imagini și videoclipuri de calitate, care să reușească să atragă atenția celor care îți vor vedea reclamele;
- Stârnește conversații în jurul campaniei, adresează întrebări, cere păreri și provoacă-i la discuții pe utilizatori – vei reuși astfel să crești rata de engagement;
- Asigură-te că textul care însoțește elementele media este convingător, nu scrie doar de „dragul de a scrie”, ci folosește un limbaj catchy;
- Nu uita de un CTA – acesta este important pentru a-i ajuta pe cei care văd reclama să înțeleagă care este scopul pentru care au văzut-o;
- Folosește toate tool-urile și opțiunile puse la dispoziție de platformă – spre exemplu, Lookalike Audiences te poate ajuta să ajungi la persoane care este posibil să îți achiziționeze produsele, deși nu se află în audiența pe care ai selectat-o pentru campanie;
- Învață cât mai multe despre algoritm – cu cât îl vei „cunoaște” mai bine, cu atât vei putea gândi campanii care să îți aducă rezultate mai bune;
- Nu uita să urmărești indicatorii de performanță pentru a putea optimiza viitoarele campanii, pentru a înțelege ce a mers bine și ce nu a funcționat. Aici poți include mai multe tool-uri, precum Google Analytics și Facebook Pixel.
Așadar, acum ai aflat răspunsul la întrebarea „Cum să fac campanii profitabile pe Facebook Ads?” și poți trece la treabă! Dacă te afli la început de drum, recomandarea este să exersezi cât mai mult cu acest tip de promovare pentru a vedea ce îți aduce cele mai bune rezultate. Totuși, dacă nu dorești să îți bați capul prea mult, poți apela la o agenție de Facebook Ads care se poate ocupa de promovarea afacerii tale. Cei de la Limitless.ro oferă servicii de publicitate PPC și servicii Facebook Ads, pe lângă serviciile SEO.