Cum poți să rămâi fără bani pe Revolut. Reprezentanții băncii trag un semnal de alarmă și spun că escrocii au găsit o nouă modalitate de a-i lăsa pe români fără bani în conturi.
Escrocii au găsit o nouă metodă de a-i lăsa pe români fără bani pe Revolut. Aceștia sună clienții și se dau drept reprezentanți ai băncii. Românii sunt înștiințați că a fost făcută o plată din contul lor la Amazon și li se oferă două opțiuni: fie închid telefonul, însă sunt avertizați că vor rămâne fără bani în cont pentru a efectua plata respectivă, iar a doua variantă le dă posibilitatea de a rămâne în apel, având posibilitatea să ia legătura cu un reprezentat al companiei bancare.
Crezând că vor plăti pentru ceva ce nu au dorit, unii oameni rămân în apel iar escrocii le iau datele personale. Astfel, ei reușesc să intre în posesia informațiilor bancare de care au nevoie pentru a accesa contul clientului și a sustrage sume de bani.
Reprezentanții Revolut și-au avertizat clienții pentru a-i împiedica să cadă pradă escrocilor.
”Revolut tratează cu seriozitate problema fraudelor și a protejării fondurilor clienților de scheme de înșelătorie și de escrocii digitali. Compania a investit semnificativ în sisteme de protecție anti-fraudă și în recrutarea de specialiști FinCrime, care reprezintă o treime din totalul efectivelor de angajați. Revolut dispune, de asemenea, de sisteme solide de protecție a fondurilor clienților, inclusiv bazate pe modele de inteligență artificială.
În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecție pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor. De asemenea, compania colaborează cu autorități guvernamentale și cu alte companii de tehnologie pentru a combate fraudele și a asigura un mediu digital sigur pentru toți utilizatorii”, au explicat reprezentanții companiei bancare pentru Fanatik.ro.
Aceștia le recomandă clienților să fie atenți atunci când fac cumpărături online de pe diverse site-uri, mai ales în perioada cu Black Friday.
„Dacă aveți îndoieli, vorbiți cu noi prin chatul nostru securizat în aplicație, astfel încât să puteți fi 100% sigur că discutați cu serviciul de suport pentru clienți Revolut și nu cu un escroc. Dacă ar fi să sunăm un client, am confirma întotdeauna mai întâi prin intermediul funcției noastre de chat securizate în aplicație. Să fiți precauți pe internet și tratați numai cu site-uri web de încredere pentru a evita activitățile frauduloase.
Să fiți precauți atunci când faceți cumpărături online, chiar și pe site-uri/ marketplace-uri cunoscute și nu introduceți niciodată detaliile bancare sau ale cardului pe site-uri nedemne de încredere. Dacă observați o activitate frauduloasă, raportați-o imediat băncii, în chat. De asemenea, vă puteți adresa și Poliției, în cazul în care sunteți victima unei fraude. Puteți trimite o notificare și la [email protected] (sau la telefonul scurt 1911 – Directoratul Național de Securitate Cibernetică).
Împărtășim avertismente frecvente și îi educăm pe clienții noștri în mod regulat cu privire la riscurile de fraudă, inclusiv îi sfătuim să nu descarce niciodată aplicații de acces la distanță sau de a partaja coduri SMS și parole cu terțe părți, chiar și atunci când cred, în mod eronat, că vorbesc cu un reprezentant Revolut.
Îndemnăm clienții noștri să aibă grijă când efectuează orice tranzacție, să verifice cu atenție coordonatele destinatarului, să se asigure că este absolut necesar să facă acea tranzacție. Revolut nu vă va suna niciodată fără să vă confirme prin chatul nostru securizat în aplicație, ca să vă solicite informații sensibile cu privire la contul dvs. sau să vă convingă să mutați bani între conturi”, a mai transmis compania.