Editura: RENTROP&STRATON
Colectia Carti practice pentru afaceri de succes
Pret 71.94 lei
Titlu original : Mastering Management
Cartea intr-un minut :
Financial Times a avut initiativa sa invite trei scoli de studii economice sa predea un curs de MBA in suplimentul editiei sale. Articolele scrise de profesori renumiti au fost stranse in aceasta carte si completate cu principalele discipline de management, astfel incat cartea sa urmeze programa unui curs de MBA.
Ca majoritatea cursurilor de acest fel, cartea pleaca de la cunostintele de baza, cum sunt contabilitatea si finantele si ajunge la o prezentare concomitenta a disciplinelor pentru a intelege cum diverse activitati se leaga intre ele.
Cronica DailyBusiness:
Realitatea zilelor de lucru ale unui manager nu este cea despre care vorbesc cartile. Timpul unui manager nu se imparte in mod ordonat in intervale de timp pentru planificare, control, organizare, probleme de personal si indrumare. O zi de lucru pare a fi un haos cu multe conversatii scurte acoperind subiecte multiple, intrerupte de alte intalniri stabilite in agenda.
Un om, astfel hartuit de timp, nu acorda vreme suficienta pentru a fi mereu in pas cu noile informatii. Propunerea cartii este de a abandona in fiecare zi cunoscutul, de dragul schimbarii. Astfel, poate ca nu vor mai fi oameni care au lucrat 20 de ani, dar nu au 20 de ani de experienta, pentru ca au repetat primul an de 20 de ori.
Confruntarea cu aspecte necunoscute mentine vie capacitatea de percepere a noului. Cu o asemenea atitudine fata de nou, un manager va fi abordabil, va incuraja fluxul ascendent de idei si va fi flexibil comportamental.
Daca se poate vorbi de o latura „masculina” a conducerii si una „feminina”, atunci latura masculina este orientata spre indeplinirea sarcinilor, iar cea feminina – spre crearea relatiilor.
Pe langa capacitatea de a comunica, stapanirea principiilor fundamentale ale contabilitatii este o conditie esentiala pentru asumarea rolului de manager general. Contabilitatea este necesara pentru a intelege sistemele de control, elaborarea bugetelor, stabilirea costurilor.
O alta zona care ar trebui sa fie stapanita temeinic este disciplina finantelor. Managerul general ia decizii privind investitiile, structura capitalului, proiectele de finantare.
Marketingul a devenit o disciplina cu un caracter tot mai stiintific, care se bazeaza pe culegerea si analiza de date. In functia de marketing are loc o mare reorientare. Tot mai multe companii aplica un management al clientilor ca active strategice, printr-un marketing al relatiilor si loialitatii. Clientii sunt segmentati in functie de istoricul tranzactiilor lor, se iau masuri impotriva uzurii lor, sunt cumparati si vanduti.
Companiile se apropie de clienti, identificand beneficiile la care reactioneaza fiecare segment al bazei de clienti. Sistemul cel mai bun de a identifica segmentul caruia ii apartine fiecare client si care are cea mai mica eroare este acela care permite clientilor sa-si aleaga nivelul de servire dorit, avand o oferta foarte clar diferentiata. Acest sistem se obtine prin identificarea tipurilor de clienti, instruirea personalului de contact si servire si prin stabilirea beneficiilor financiare asteptate.
Cumparatorii se incadreaza de obicei in trei tipuri, cei care comanda, cei care deleaga si partenerii, fiecare necesitind raspunsuri diferite.
Afacerile intra in legatura si cu problemele de natura sociala si morala, clientii putind alege intre companiile care se implica sau nu social. Un avantaj al companiilor care aleg sa comunice asupra acestor probleme este posibilitatea de a-si face publicitate gratuita, ca substitut al reclamelor scumpe. Mass-media au obligatia sa se asigure ca firmele se ridica la standardele pe care si le asuma in discursul social sau moral.
Conducerea unei organizatii conteaza cel mai mult in perioadele de tensiune si instabilitate. In perioadele de normalitate, conducerea evolueaza cel mai bine, strategiile merg, iar castigurile sunt mari.
Afacerile se schimba repede, la fel si arta de a le conduce. Un manager trebuie sa faca afaceri cat mai eficient posibil, dar in acelasi timp trebuie sa le transforme.
Cartea este o colaborare intre profesori de la trei dintre principalele scoli de studii economice din lume: IMD International din Lausanne, Elvetia, cunoscut pentru programele sale de management; London Business School, cu reputatia de principala scoala internationala de afaceri; Wharton School din cadrul Universitatii Pennsylvania, primul colegiu de management din SUA.