„Noile tehnologii, fie ca ne referim la Internet banking, la mobile banking sau la bancomatele inteligente, au toate aceeasi menire: sa usureze interactiunea clientului cu banca, oferindu-i in schimb confort, mai mult timp pe care sa il dedice altor activitati si mai ales, siguranta ca operatiunile sale bancare s-au desfasurat in bune conditii”, a declarat Ilker Ozdemir, director tranzactii bancare si canale alternative de distributie Garanti Bank.
El a subliniat ca prin bune conditii se intelege, in primul rand, securitatea operatiunilor, care este primordiala pentru orice tip de serviciu bancar.
„Daca ne uitam la tendintele pietei si la gradul din ce in ce mai mare de adoptare a noilor tehnologii in Romania, este clar ca viitorul va fi al noilor mijloace de interactiune cu clientul. Trebuie sa ne asiguram insa ca acestea mentin cel mai inalt grad de securitate, iar aici un rol foarte important il joaca cercetarea si dezvoltarea de solutii care sa asigure confidentialitatea datelor”, a mai spus Ilker Ozdemir.
[b]Internet Banking[/b]
Este un serviciu din ce in ce mai utilizat de clientii bancilor, in conditiile in care le ofera acces online la conturi, la orice ora si din orice locatia. Singura conditie este sa aiba conexiune la Internet. Astfel, ei isi pot verifica cati bani mai au in cont, dar vad si istoricul tranzactiilor, pe langa faptul ca pot face si plati la diferiti furnizori de servicii, precum telefonie, gaze sau electricitate.
[img=2910][/img]
„Prin serviciul de Internet Banking, BT24, clientul are acces online la contul sau, precum si control total, putand sa isi gestioneze operatiunile in timp real”, au subliniat reprezentantii Bancii Transilvania.
La randul lor, oficialii Bancii Comerciale Carpatica (BCC) au mentionat ca pentru monitorizarea, respectiv controlul in ansamblu al tranzactiilor din contul bancar, clientii au la dispozitie cateva instrumente si servicii, in functie de produsele asociate conturilor. Printre acestea se numara serviciul de Internet Banking, prin care se pot genera extrase de cont si, de asemenea, in cazul in care exista si un card de debit atasat contului curent, se poate vedea in timp real si suma blocata ca urmare a utilizarii cardului, respectiv disponibilul ramas de utilizat ca urmare a tranzactionarii cu cardul.
„Internet Banking-ul ofera acces 24/7 asupra informatiilor despre conturi, inclusiv tranzactii recente, solduri si rulaje. Verificarea periodica a rulajelor permite identificarea din timp a tranzactiilor frauduloase”, a aratat Marius Istrati, product development persoane fizice in cadrul Volksbank.
La Banca Romaneasca, prin acest serviciu, clientii pot face plati in lei intrabancare si interbancare, transferuri intre conturi proprii in aceeasi valuta, schimb valutar – cumpararea sau vanzarea de valute la cursul standard cotat de banca, ordine de plata programate, plata utilitatilor, crearea de depozite la termen etc. in conditii de maxima siguranta.
Ilker Ozdemir a precizat ca Garanti Bank are un inalt grad de securizare a datelor, deoarece a implementat un pas suplimentar in procesul de logare la sistemul de Internet Banking. Este vorba despre „Imaginea de securitate”, realizata pentru a preveni atacurile de tip phishing. Prin intermediul acestei imagini de securitate, nicio alta persoana, in afara de clientul bancii, nu se poate conecta la contul acestuia.
Alti doi pasi de securizare a datelor sunt modulul de generare a unui cifru unic de catre Ciframatic, dispozitivul cu ajutorul caruia se acceseaza serviciul Garanti Online, si setarea unor functii de securitate chiar de catre client (setari orare, prevenirea transferului de bani, stabilirea limitelor tranzactiilor, definirea conturilor si a cardurilor).
Si Radu Gratian Ghetea, presedintele CEC Bank, a subliniat ca clientii au acces oricand la extrasele de cont si la istoricul operatiunilor efectuate in conturile deschise in evidentele bancii. In plus, ei pot vizualiza soldurile online ale tuturor conturilor detinute la CEC Bank, folosind Internet banking-ul.
In cazul BCR, prin Internet Banking, banca permite clientilor obtinerea de informatii personalizate despre conturile proprii si efectuarea de operatiuni bancare, securizate prin utilizarea dispozitivului token ca mijloc de autentificare si autorizare a tranzactiilor.
[b]SMS Alert[/b]
Clientii pot fi informati pe telefonul mobil, de catre banca, prin alerte SMS despre sumele care se debiteaza din conturile de card si locatia unde s-a efectuat tranzactia (la ATM sau la un comerciant acceptant), au spus reprezentantii Banca Romaneasca.
[img=2912][/img]
„Banca Romaneasca ofera acest serviciu diferentiat functie de optiunea clientului: alerte pentru toate tranzactiile de pe card indifferent de valoarea lor sau alerte pentru tranzactii care depasesc de exemplu un plafon (de ex. 100 RON). Acest serviciu ofera un plus de confort in utilizarea cardului oferind posibilitatea monitorizarii permanente a tranzactiilor”, au precizat acestia.
[quote=Marius Istrati, Volksbank]Alertele se trimit chiar in momentul in care banii „ies” din cont[/quote]
Istrati a aratat ca in cazul notificarii prin SMS, clientul isi da seama foarte usor daca este vorba de o tranzactie care nu a fost initiata sau autorizata de el.
„Practic, clientul primeste un SMS de informare, in timp real, pe telefonul mobil, dupa fiecare tranzactie cu cardul la cumparaturi la comercianti, dupa fiecare plata cu cardul pe Internet sau dupa fiecare retragere de numerar de la bancomat, indiferent daca acestea au fost facute in tara sau in strainatate”, au declarat oficialii Bancii Transilvania.
La randul lor, reprezentantii Bancii Comerciale Carpatica au subliniat ca SMS Alert confera un nivel superior de control si monitorizare a operatiunilor efectuate cu cardul, detinatorul acestuia fiind atentionat printr-un SMS primit pe telefonul mobil, in timp real, cu privire la tranzactia efectuata cu cardul, reusita sau nereusita.
„In opinia noastra, in acest mod clientul se poate, pe de o parte, proteja impotriva eventualelor tranzactii fara autorizare si pe de alta parte poate avea acces la intregul istoric al operatiunilor efectuate cu cardul”, au adaugat ei.
[b]Phone Banking[/b]
Cu ajutorul unul apel telefonic catre banca se pot efectua numeroase operatiuni bancare precum: transfer de fonduri, plata utilitatilor, constituire sau lichidare de depozite la termen, schimb valutar, deschidere sau inchidere de cont curent si diverse alte operatiuni, de la cele standard la cele mai complexe.
[img=2911][/img]
Phone banking inseamna pentru clienti o metoda de a accesa usor informatii despre cont si o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste administrarea finantelor, folosind telefonul mobil, din orice locatie.
Acest serviciu este oferit de majoritatea bancilor prezente pe piata locala.
„Serviciul Alo 24 Banking BCR permite clientilor obtinerea de informatii personalizate despre conturile proprii si efectuarea de operatiuni bancare prin intermediul telefonului, respectiv prin intermediul unui consilier Contact Center”, au mentionat reprezentantii BCR.
[b]Cati clienti folosesc aceste servicii[/b]
La sfarsitul anului 2011, in portofoliul Garanti Bank erau 68.000 de clienti care foloseau serviciul de internet banking, o crestere de peste 50% in comparatie cu anul 2010.
In cazul Banca Romaneasca, la finalul anului trecut, numarul clientilor care beneficiau de Internet Banking era de 21.348, in crestere fata de numarul clientilor utilizatori la finalul anului anterior (16.530). Din numarul total, 15.489 sunt persoane fizice, iar 5.859 – persoane juridice. Numarul total al tranzactiilor efectuate in 2011 prin intermediul aplicatiei e-bancamea s-a ridicat la 412.112.
Si la CEC Bank numarul clientilor care folosesc serviciile de Internet Banking este in continua crestere.
„Tendintele viitorului sunt de migrare a operatiunilor catre mediul online, in contextul in care operatiunile pot fi ordonate de pe PC-uri, laptop-uri, tablete sau smart-phone-uri. Spre exemplu, de la lansarea serviciului si pana in prezent, solutia CEConline a ajuns sa preia mai mult de 50% din operatiunile unor judete precum Brasov, Timis si Iasi. De asemenea, pe total banca, circa 32% din operatiuni sunt ordonate online”, a aratat presedintele CEC Bank.
La Volksbank, circa 40% din clientii bancii folosesc Internet Bankingul, insa in ceea ce priveste alerta prin SMS, numarul acestora este mai mic (10% din clientii cu card) din cauza ca piata este inca la inceput si gradul de utilizare a cardurilor bancare pentru plata la comercianti ramane in continuare scazut.
Banca Comerciala Carpatica are in prezent aproape 13.000 de clienti care folosesc Internet Bankingul. Totodata, aproape 625.000 clientii BCR persoane fizice sunt utilizatori ai servciilor de Internet Banking si phone banking.
La Banca Transilvania, numarul total al clientilor abonati la serviciul de Internet Banking, la data de 31 decembrie 2011, a fost de 221.331, in crestere cu aproape 55% fata de finalul anului 2010. In acelasi timp, peste 10.000 de clienti ai bancii folosesc SMS Alert.
[b]Citeste si: [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/tranzactie-suspecta-din-contul-tau-bancar-vezi-ce-ai-de-facut-75861/]Tranzactie
suspecta din contul tau bancar? Vezi ce ai de facut[/url][/b]