- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Cum vor asiguratorii sa castige clienti vara: Focus pe vanzarile politelor facultative

05 Jul, 00:07 • adrian.mihaltianu
Campania de vara din domeniul asigurarilor a inceput, iar societatile vor sa atraga clientii cu diverse promotii si reduceri, mai ales in conditiile in care tarifele practicate la politele auto au crescut simtitor de la inceputul anului. Conform brokerilor chestionati de DailyBusiness.ro, asiguratorii duc vara aceasta o lupta mai apriga pentru atragerea de clienti, fata de anul trecut.
Cum vor asiguratorii sa castige clienti vara: Focus pe vanzarile politelor facultative

Si cum cele mai mari profituri se fac din asigurarile facultative (de locuinte sau Casco), tocmai pe acest segment pun accentul si companiile de asigurari.

„Fata de 2011, asiguratorii ofera (in aceasta vara, n.r.) mai multe beneficii si mai diverse, focusul fiind pe stimularea vanzarilor de polite facultative”, a declarat Valentin Radu, asociat si director de marketing in cadrul Pintilie Broker, care detine site-urile asiguratorii.ro si rca-ieftin.ro.

In acelasi timp, Razvan Pavel, directorul general al Asigura.ro, companie detinuta si operata de catre Netrisk Broker de Asigurare, a precizat ca mai multe companii de asigurari au lansat campanii si oferte speciale pentru aceasta perioada de vara, indiferent ca vorbim despre asigurarile de calatorie in strainatate, asigurarile Casco sau cele de locuinte.

„Se ofera, de regula, reduceri ale preturilor practicate la achizitionarea a doua sau mai multe asigurari (RCA si Casco, spre exemplu), dar si beneficii suplimentare clientilor, precum ar fi acoperirea suplimentara gratuita a anumitor riscuri  la incheierea unei polite. In toate aceste cazuri cei cu adevarat castigati sunt clientii, care nu numai ca au de unde alege dar pot beneficia si de conditii mai avantajoase ca de obicei”, a adaugat Razvan Pavel.

[b]Ce oferte au asiguratorii[/b]

Oficialul Pintilie Broker a mentionat ca printre companiile care au lansat oferte de vara se numara Generali Romania, Astra Asigurari, Carpatica Asig, Euroins si Omniasig.

Astfel, Euroins  a facut modificari in conditiile produsului de locuinta, pentru a veni in ajutorul clientilor care doresc si asigurarea anexelor. De asemenea, clientii care incheie o polita RCA beneficiaza de reducere la incheierea unei polite facultative.

La randul sau, Omniasig are o promotie odata cu lansarea unui produs de asigurare facultativa a locuintei, cu o cota de prima de 0,1 % din suma asigurata.

Astra a lansat un nou produs de locuinta, Pad Plus Lider, o asigurare facultativa, cu o prima de 20 euro, pentru o suma asigurata de 20.000 de euro. Spre deosebire de produsul clasic Pad Plus, acesta ofera si acoperire in cazul accidentelor de persoane, la acelasi pret.

Totodata, Carpatica a lansat o asigurare facultativa a locuintei (prima minima 20 euro pentru o suma asigurata de 20.000 de euro) ce ofera acoperiri suplimentare celor de pe polita obligatorie a locuintei (incendiu, avarii la instalatii de apa etc), a aratat Valentin Radu de la Pintilie Broker.

Generali Romania desfasoara pana la finele lunii august o campanie promotionala, „Casco pentru calatorii fara griji”, prin care ofera  asigurarea Casco cu cea mai larga paleta de riscuri acoperite, plus rovinieta cadou, la care se adauga si o serie de alte beneficii suplimentare.

Rovinieta pentru un an de zile este oferita cadou clientilor care isi achita integral polita de asigurare pe un an, iar pentru cei care opteaza pentru plata asigurarii in rate, rovinieta se incheie pentru 90 de zile.  Clientii primesc si bonus extinderea teritoriala in afara Romaniei si asistenta rutiera gratuita pentru cei care opteaza pentru varianta politei cu fransiza. De asemenea, asiguratii care au RCA primesc reducere la Casco.

[b]Interes crescut in online[/b]

„Observam la nivelul industriei o tendinta noua – mutarea centrului de interes catre zona de online. Din ce in ce mai multe societati de asigurare se concentreaza pe canalul de vanzare numit Internet”, a declarat reprezentantul Asigura.ro.

Conform acestuia, exista multe oferte speciale care sunt disponibile doar online, se lanseaza aplicatii proprii ale asiguratorilor pentru telefoanele mobile prin care se pot incheia polite online, iar numarul portalurilor online care vand asigurari creste peste noapte.

„Avantajul asiguratorilor este ca in acest fel au costuri de achizitie semnificativ reduse (fata de alternativa clasica a retelelor de vanzare) in timp de asiguratii se bucura de rapiditate in incheierea politelor si platesc mai putin pentru aceleasi acoperiri”, a spus Razvan Pavel de la Asigura.ro.

[b]Tarifele asigurarilor auto, in crestere[/b]

Dupa ce parcursul anului trecut companiile din domeniu au incercat sa atraga clientii cu tarife cat mai mici, in special la politele RCA, acest lucru nu este sustenabil pe o perioada mare de timp, ceea ce le-a facut ca in acest an sa majoreze preturile.

„Tarifele RCA sunt mai ridicate decat anul trecut, in vreme ce, in privinta politelor Casco nu s-au inregistrat modificari semnificative. Ca si exemple concrete privind diferentele de pret, observam ca [b]preturile s-au marit mai mult la asiguratii mai tineri[/b]”, a subliniat Valentin Radu.

[img=3096][/img]
Pentru a intelege cum difera in prezent preturile fata de anul trecut, Pintilie Broker, care detine site-urile asiguratorii.ro si rca-ieftin.ro, ne-a dat cateva exemple.

Astfel, daca un asigurat in varsta de 30 de ani din Bucuresti, detinator al unui Opel de 2.400 cmc, platea la finele anului trecut pe o polita RCA incheiata pe 6 luni suma de 218,27 lei, in prezent plateste 354,80 lei (cel mai ieftin RCA, n.r.) – [i]Vezi tabelul[/i].

De asemenea, un asigurat de 33 ani din Bucuresti, cu o Dacia 1.400 cmc, platea in anul trecut 133,48 lei pentru o asigurare RCA pe 6 luni, iar in prezent il costa 148,69 lei. Iar un asigurat de 49 ani, tot din Capitala, posesor al unui Citroen 1.200 cmc, plateste in prezent 170 de lei, fata de 145,23 lei la sfarsitul anului trecut.

[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/piata-asigurarilor-a-revenit-pe-crestere-dupa-3-ani-de-scadere-76768/]Primele brute subscrise de societatile de asigurari[/url] in primul trimestru al acestui an au cumulat o valoare de 2,17 miliarde  de lei, nivel in crestere cu 0,35% fata de perioada similara din 2011, dupa ce in ultimii trei ani piata a fost in scadere, potrivit CSA.

Subscrierile aferente segmentului de asigurari generale au totalizat 1,73 miliarde lei lei si au inregistrat un avans cu 0,55% fata de perioada similara a anului trecut. Iar primele brute subscrise pentru asigurarile de viata s-au situat, la data de 31 martie 2012, la aproape 431,9 milioane lei, nivel in scadere cu 0,45% fata de aceeasi data din 2011.

Urmărește Daily Business pe Google News