„Principalii nostri concurenti sunt Praktiker si Dedeman, care au avantajul ca se afla pe piata dinaintea noastra”, a mentionat Frech.
El a precizat ca obiectivul fiecarui magazin BauMax din Romania este de a genera o cifra de afaceri mai mare decat cea obtinuta de unitatile concurentilor din zona.
In acest sens, Baumax este avantajat de formatul de magazin mai mare decat cel al liderului german Praktiker, considera Frech.
Formatul este un atu si in fata altor competitori, potrivit directorului general al BauMax Romania. „Hornbach are un format mai mare decat noi si din aceasta cauza, nu poate intra in orase mai mici”, a explicat Frech.
In ceea ce priveste celalalt competitor principal, Dedeman, directorul general al BauMax Romania a mentionat ca avantaj caracterul international al retailerului austriac.
„Dedeman are o putere mica de cumparare in raport cu noi, care achizitionam produse ca grup, la preturi mai mici”, a mai spus Frech.
El a afirmat ca in ciuda scaderii de 6% a vanzarilor pe acelasi numar de magazine (like for like) din ultimul trimestru al anului trecut, BauMax a castigat cota de piata in Romania, de la 8% in 2008 la circa 10-11% in 2009.
BauMax vrea sa devina lider pe piata locala de profil in urmatorii 5 ani, atat in ceea ce priveste vanzarile cat si la nivel de notorietate, in functie de cat de repede se va misca si concurenta, au declarat joi oficiali ai companiei.
Retailerul austriac de bricolaj intentioneaza sa deschida intre 3 si 5 magazine anual in Romania in urmatorii 3 ani, potrivit lui Martin Essl, proprietarul companiei.
Ambitia austriecilor este de a deschide pe piata locala cel mai mare numar de magazine din afara tarii de origine, depasind Cehia, unde extinderea s-a finalizat, cu 24 de unitati.
Martin Essl a explicat ca Romania este cea mai mare piata in care activeaza compania sa. Mai mult, potentialul de crestere al pietei locale este destul de mare, considera Essl.
„In Austria, tara cu 8 milioane de locuitori, piata de bricolaj se ridica la 2,6 mld. euro. In Romania, cu o populatie de 22 milioane locuitori, piata de profil insumeaza circa 2,1 mld. euro”, a explicat proprietarul BauMax AG.
Reprezentantii companiei se ateapta ca magazinul ce va fi deschis in Bucuresti pe 25 februarie sa genereze cele mai mari vanzari din reteaua locala.
Planurile acestora pentru Capitala nu se opresc insa la un singur magazin. Potrivit lui Frech, BauMax va deschide anul viitor inca 2 magazine in Bucuresti, pe Soseaua Alexandriei si pe Soseaua Chitiliei.
Austriecii vizeaza deschiderea a 5 magazine in total in Bucuresti.
Pe piata locala de bricolaj, BauMax concureaza cu companii ca Praktiker (liderul pietei), Dedeman (ocupanta locului 2), Bricostore, Obi, Hornbach si Mr. Bricolage.