Spre comparatie, cel mai mare grup de retail din Romania, Metro, a avut o cifra de afaceri de 1,9 miliarde de euro anul trecut pe piata locala, prin magazinele Metro Cash&Carry si Real. De asemenea, grupul francez Carrefour a raportat vanzari de 1,14 miliarde euro anul trecut in Romania.
„Incercam sa dezvoltam bacanii, cu bacani, bacanite si ucenici, mici spatii care sa devina centrele unor comunitati de 400 de familii”, a explicat Patriciu conceptul magazinelor Mic.ro.
El a spus ca Romania a avut sute de ani un comert de tip bazar si ca prin aceasta afacere vrea sa aduca magazinele atat de aproape de romani, incat acestia sa poata merge la cumparaturi in papuci.
Patriciu a precizat ca planul de dezvoltare al Mic.ro prevede asezarea magazinelor din 800 in 800 de metri, in tot „tesutul urban”.
„In Bucuresti, suntem la doar un sfert din dezvoltare”, a spus Patriciu, precizand ca extinderea in Capitala se va finaliza in aprilie anul viitor.
Omul de afaceri a mai spus ca reteaua Mic.ro se extinde si in Republica Moldova, unde vor fi deschise circa 100-120 de magazine.
In prezent exista 115 magazine de cartier fixe Mic.ro. In octombrie vor fi deschise 32 de unitati, iar in noiembrie si decembrie cate 60.
„O alta directie de dezvoltare a retelei vor fi magazinele mobile, construite pe platforme de 3,5 tone si dezvoltate cu partenerii nostri de la Casa Auto si Auto Italia”, a declarat omul de afaceri.
Sasiul si carosarea magazinelor mobile vor fi in responsabilitatea integratorului, respectiv Casa Auto si Auto Italia, care asigura mentenanta, iar magazinele sunt proprietatea Mic.ro.
In octombrie vor fi deschise 80 de magazine mobile, alte 30 vor urma in noiembrie, 50 in decembrie, iar de anul viitor vor fi inaugurate circa 120 pe luna.
In cazul magazinelor mobile, break-even-ul va fi atins mai repede decat in cazul celor fixe, a spus Patriciu. Investitia intr-un magazin mobil se ridica la circa 40-50.000 de euro.
[img=916]Primul Mic.ro Mobil din reteaua lui Patriciu[/img]
In dezvoltarea retelei de benzinarii Rompetrol, Patriciu a incheiat de asemenea parteneriate si a lansat statiile de carburant mobile Rompetrol Express.
Omul de afaceri a adaugat ca investitia totala in intreaga retea de magazine fixe si mobile va fi de peste 200 milioane de euro, din care pana acum s-au investit circa 30 milioane de euro.
Omul de afaceri estimeaza ca la sfarsitul anului viitor cifra de afaceri totala a intregului lant va depasi 1,5 miliarde de euro, dupa ce in 2010 magazinele vor avea vanzari totale de aproximativ 150 milioane de euro.
„Avem in plan sa ne extindem in toata tara. Ne extindem si in mediul rural, unde deja am inceput prin deschiderea unor magazine la Corbeanca, Snagov si Balotesti. Noi incercam sa dezvoltam niste bacanii, cu baieti de pravalie, cu fete de pravalie si cu ucenici care duc marfa acasa la client”, a mai spus Patriciu.
El a mentionat ca unitatile din mediul rural vor genera 20-30% din cifra totala de afaceri a retelei.
Profilul bacanului ideal
Patriciu a prezentat si un profil al bacanului Mic.ro: va fi un „nea Fane” sau un „nea Costica”, care va fi ales din comunitatea in care este amplasat magazinul si va fi scolit.
„Asociatii ideali sunt tanara familie de intelectuali, cu varste intre 23 si 30 de ani, care vor sa inceapa cu noi o afacere. Pentru a fi asociat, trebuie sa te inscrii la un curs pentru care platesti intre 200 si 400 de euro, iar apoi trebuie sa depui o garantie de 7.000 euro. Dupa scoala, primesti un magazin complet mobilat si inzestrat cu marfa, ai o suma minima fixa si o cota parte din vanzari”, a spus Patriciu.
El a precizat ca societatea are un centru de training unde la fiecare doua saptamani sunt scoliti 120 de oameni.
Patriciu a adaugat ca un asociat poate castiga lunar minim 2.500 de euro, din care este obligat sa plateasca trei angajati. Asociatul devine managerul acelui magazin, isi face singur comenzile, dar decizia asupra pretului apartine Mic.ro.
Chiria si fondul de marfa vor fi suportate de catre Mic.ro, iar asociatul suporta doar salariile angajatilor din magazin si eventualele pierderi.
Un sef de magazin castiga 1.500 de lei net pe luna, plus 300 de lei daca isi indeplineste obiectivele.
Patriciu a precizat ca 80% din magazine vor fi operate prin sistem de parteneriat.
In prezent, in magazine se testeaza diverse programe, printre care si abonamente. Astfel, clientii pot achizitiona marfa prin intermediul unui card pentru care se plateste o taxa de 4 lei pe luna. Limita pe card este de 3.000 de lei.
„Pentru carduri nu cerem niciun fel de acte, nu suntem birocrati. Avem deja cateva sute de abonamente in cele zece magazine. Solicitarea de card se face la fiecare magazin in parte, iar cardul este valabil doar in magazinul respectiv”, a mai spus Patriciu.
El a spus ca de o luna de cand deruleaza acest program, compania nu a inregistrat niciun incident de neplata.
Compania isi asuma riscurile de aparitie a unor astfel de cazuri, potrivit omului de afaceri.
Dar pentru ca magazinele se adreseaza unei comunitati mici de persoane, unde seful de magazin isi cunoaste toti clientii, riscul neincasarii este redus, potrivit reprezentantilor Mic.ro.
„In comunitate, cea mai mare rusine este sa se afle ca ai ramas dator la X-ulescu”, a explicat Dan Ionescu, CEO Mercadia Group, si mana dreapta a lui Patriciu.
Potrivit lui Dinu Patriciu, magazinele deschise pana acum au circa 300-350 de clienti pe zi, iar numarul acestora va creste la 500 cand ele vor ajunge la maturitate. Bonul mediu este de 10 lei pentru o achizitie.