AVAS a fost nevoita sa modifice documentatia de vanzare a Avioane Craiova pentru a corespunde legislatiei europene, dupa ce reprezentantii Comisiei Europene au avertizat faptul ca, in varianta initiala, ar fi putut fi incalcate legile concurentei.
Astfel, in evaluarea ofertelor depuse de investitori, 95% din punctajul final va fi reprezentat de pretul pe pachetul de actiuni, 3% de investitiile pentru dezvoltare si 2% de capitalul de lucru, se arata intr-un comunicat al AVAS.
Pentru a putea participa la negocieri, investitorii trebuie sa prezinte Planul de afaceri pe o perioada de 3-5 ani. „Acesta trebuie sa contina sursele de finantare si planul de dezvoltare a productiei de aparare, oportunitatea incheierii tranzactiei fiind decisa de AVAS”, mentioneaza comunicatul.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului informeaza ca a inclus in proiectul cadru al contractului de vanzare-cumparare clauze obligatorii si nenegociabile, referitoare la industria de aparare si a celorlalte acte normative vizand pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare.
Conform comunicatului de presa, AVAS a explicat ca nu este posibila privatizarea prin metoda incredintarii directe, fiind obligatorie respectarea legislatiei romanesti in domeniu si a normelor europene privind libera concurenta si ajutoarele de stat.
Pana in prezent, 17 investitori s-au aratat interesati de privatizarea Avioane Craiova. Printre firmele care au cerut informatii despre privatizare se afla SAAB AB Linokoping (Suedia), AERO Vodochody – Praga (Cehia), INAV Bucuresti (Romania), JAFCO Holding (Romania), Pro Faur Invest (Romania), Alenia Aeronautica SpA, Pomigliano D’arco Napoli (Italia), MBL Computers Bucuresti (Romania), Sabca Bruxelles (Belgia), Somaca Gosselies (Belgia), International Railways Systems (Luxemburg), Compass Pele (Coreea de Sud).
Licitatia pentru vanzarea pachetului detinut de AVAS la Avioane Craiova va avea loc pe 9 mai 2008.
Societatea Avioane Craiova a fost infiintata in anul 1972, avand ca principal domeniu de activitate constructia si reparatia de aeronave si nave. Compania este unicul producator de aeronave de tip militar din sistemul industriei aeronautice romanesti si al avionului de scoala si antrenament IAR 99 SOIM, compatibil cu standardele NATO, destinat Fortelor Armate Romane.
Societatea poate desfasura activitati de intretinere si reparare autovehicule, constructii metalice si parti componente, lucrari de instalatii electrice, izolatii si protectie anticoroziva, activitati de proiectare, urbanizare si alte servicii tehnice, cercetare-dezvoltare si alte activitati.