Pentru 2007, compania de curierat intern Curiero si-a propus dublarea cifrei de afaceri pana la 16,6 milioane de euro si un profit de 2,5 mil. euro, au spus oficialii companiei.
Curiero asigura la nivel national servicii de curierat rapid, curierat expres local, curierat postal si cargo, si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 8 milioane euro. In prezent, compania Curiero ocupa locul patru pe piata de curierat intern, dupa Fan Courier, Cargus si Trans Courier, a spus Bogdan Carcu, presedinte Curiero.
„Acest an aproape sigur vom reusi sa ajungem pe locul trei, cu o cota de piata de 15%”, a spus Carcu, adaugand ca pana in 2009 compania tinteste sa devina lider de piata. „In acel moment, in functie de companiile ce se vor arata interesate, vom incerca vinderea Curiero catre un jucator de pe piata internationala”.
Carcu a specificat ca in jumatate de an, este posibil ca doua noi companii internationale de curierat, una din Austria si una din Cehia, sa intre in Romania si sa se alature multinationalelor FedEx, DHL si TNT.
Compania si-a propus pentru acest an dublarea flotei auto la 500 de vehicule, dotarea cu scannere si GPS-uri pentru monitorizarea flotei, si colaborarea cu un numar total de minim 3.000 de clienti. La sfarsitul lui 2006, portofoliul de clienti se ridica la 2.100 de companii si persoane fizice.
„Profitul va fi in mare parte reinvestit, asa cum am facut in fiecare an, pentru a ne putea dezvolta serviciile si a castiga o cota de piata cat mai mare”, a spus Carcu.
Pe anul 2006, cifra de afaceri a Curiero, de 8 mil. euro, a crescut cu 176% fata de 2005. „Incetinirea cresterii cifrei de afaceri de la 176% la 108% se datoreaza mai ales faptului ca anul trecut ne-am extins prezenta la nivelul intregii tari, avand 74 puncte de lucru in provincie, la care se adauga patru puncte in Bucuresti”, a spus Carcu.
Curiero a investit pana in prezent circa 6,8 milioane de euro, majoritatea fondurilor (5 milioane de euro) fiind canalizate catre extinderea flotei auto, a adaugat acesta.
Pe langa aceasta suma, compania de curierat a mai cheltuit alte 1,3 milioane de euro pentru achizitia de terenuri si amenajarea sediilor, si 500.000 de euro pentru gestiune informatica, scannere si GPS-uri, au declarat oficialii companiei marti.
Cifra de afaceri inregistrata de companie in primul trimestru a atins 3,3 milioane de euro, cu 190% mai mult decat in aceeasi perioada din 2006. „Pentru 2007 avem in vedere separarea operationala a serviciilor precum si certificarea ISO”, a spus Bogdan Carcu.
Compania si-a planificat ca, de la 1 iunie 2007, sa extinda livrarea fara taxare suplimentara pentru distanta de la 1.200 localitati, cate beneficiaza in prezent de acest serviciu, la toate cele 14.000 de localitati existente in Romania, inclusiv comune si sate.
Pana acum, compania taxa suplimentar pentru fiecare kilometru de distanta intre locul comenzii si centrul Curiero cel mai apropiat de acel loc.
„Daca numarul de clienti fideli companiei va creste cu inca 500 ca urmare a implementarii acestei livrari fara taxare, vom considera programul un succes. Oricum ar fi, ne vom fideliza clientii deja existenti”, a spus Carcu, adaugand ca acest an compania urmareste in special cresterea volumului de livrari.
Compania si-a inceput activitatea, in 2003, cu o flota de 15 masini, 60 de angajati si 30 de puncte de lucru. Anul trecut, compania a ajuns la 1.100 de angajati, o flota de 250 de masini, 70 de puncte de lucru si 2.150 de clienti.
Piata de curierat intern va ajunge, anul acesta, la 120 milioane euro, in crestere cu 40% comparativ cu valoarea 2006, cand s-a cifrat la 85 milioane euro, au declarat oficialii Curiero. Piata totala de curierat va creste in 2007 la 200 de milioane de euro, fata de 140 mil. euro anul trecut.
In prezent, piata autohtona de curierat este destul de atractiva, are o rata mare de crestere, precum si bariere de intrare relativ scazute pentru noii jucatori, considera directorul de marketing al companiei Curiero, Teodora Radulescu. „Cresterea competitivitatii va conduce in perioada urmatoare la scaderea marjelor de profit, insa diferentierea pe piata se va face prin cresterea calitatii serviciilor, precum si prin serviciile aditionale oferite de fiecare companie in parte”, a mai spus Radulescu.
Serviciul privat de curierat postal oferit de Curiero aduc companiei o cota de piata de 15-20% din totalul plicurilor expediate de companii. „Nu incercam sa concuram cu Posta Romana, ar fi imposibil, mai ales datorita preturilor de aproape doua ori mai scazute practicate de aceasta. Incercam sa oferim o alternativa mai rapida si mai sigura companiilor ce sunt interesate de servicii postale clasice”, a spus Carcu.