„Banii incep sa urle in conturi, se simt ca intr-o oala sub presiune. Trebuie valorificati, nu tezaurizati”, a spus Guzu.
El a adaugat ca bancile au fost foarte rezervate anul acesta in a acorda credite si cereau garantii mult mai mari decat in anii precedenti.
Guzu preconizeaza ca odata cu imbunatatirea conditiilor de creditare si pe fondul continuarii celor doua proiecte la nivel national – Prima Casa si Termoizolarea Fatadelor (anvelopare) – cererea va reveni in piata constructiilor.
Referindu-se la piata de adezivi pe care a intrat in acest an cu brandul Duraziv, Guzu estimeaza ca ar putea inregistra cresteri din 2011, desi compania sa va consemna cresteri chiar din 2010.
„Eu sunt optimist pentru mine, nu si pentru ceilalti concurenti”, a mentionat Daniel Guzu. Principalii jucatori pe piata adevizilor sunt Adeplast, Henkel si Baumix.
Pentru revenirea pietei de constructii, Guzu considera ca este esentiala stabilitate la nivel politic, care sa duca la o stabilitate a cursului valutar. Totodata, importante vor fi si eliberarea de fonduri pentru programul de anvelopare si stabilirea exacta a modului de acordare a acestora de catre primarii.
El a mai spus ca daca noul Guvern va decide sa majoreze nivelul taxei pe valoarea adaugata (TVA), costul se va transfera catre clientul final.
Guzu mizeaza pe o crestere usoara a economiei romanesti in 2010, in contextul revenirii economiilor occidentale. „Cum a venit gripa, va veni si cresterea. N-or veni doar lucrurile rele”.
Duraziv, fosta Bau Profil, a incheiat anul trecut cu afaceri de 9 mil. euro si este detinuta in proportie de 70% de catre Daniel Guzu, si de sotia sa, Irina Guzu, in proportie de 30%.