„Subsidiarele Danone, inclusiv Romania, contribuie cu 1% din cifra de afaceri la bugetul grupului privind cercetarea si dezvoltarea, bani care se intorc apoi in tara in vederea desfasurarii cercetarii”, a precizat pentru DailyBusiness.ro Bogdan Ioachim (foto), directorul departamentului de nutritie si stiinta al companiei.
Danone Romania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri in valoare de 367 milioane lei (110,6 mil. euro), ceea ce conform regulii privind distributia cheltuielilor pentru cercetare si dezvoltare ar corespunde unei sume de 1,1 milioane euro, acordata acestui departament.
Grupul Danone, liderul mondial in fabricatia de produse lactate proaspete, a inregistrat anul trecut cheltuieli pentru cercetare si dezvoltare in valoare de 150 milioane euro, reprezentand 1% din cifra de afaceri a grupului.
Banii destinati cercetarii si dezvoltarii in Romania sunt alocati in deosebi pentru studii de piata si cercetari in vederea demonstrarii beneficiilor gamei de iaurturi Activia, dezvoltarii unor noi produse, dar si studiilor ce privesc alte game de produse, precum mancarea pentru bebelusi si apa minerala imbuteliata.
In prezent atentia Danone Romania este concentrata pe o campanie de diferentiere a brandului Activia de celelalte iaurturi, scotand in evidenta beneficiile medicale ale acestui sortiment. In acest sens oficialii companiei au anuntat organizarea unor mese rotunde cu medici gastroentorologi, pentru a castiga sprijinul acestei comunitati, care ar putea sa promoveze iaurtul pacientilor lor.
Activia este cel mai dinamic brand al Danone, iar in 2007 a inregistrat o cota e 14% din piata iaurturilor. Printre concurentii Activia se numara iaurturi cu proprietati asemanatoare ale producatorului Milli si marca proprie de iaurturi a retailerului Mega Image.
Compania face parte din grupul Danone, prezent in 120 de tari. Grupul a inregistrat in 2007 vanzari de peste 15 miliarde euro.
Danone Romania a inregistrat in anul 2007 o cifra de afaceri de 367 milioane lei, cu 20% mai mult fata de anul precedent. Compania are in prezent peste 700 de angajati si un portofoliu ce depaseste 60 de produse.