„Danone Romania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri ce depaseste 100 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent. Ambitia noastra este sa continuam in 2008 dezvoltarea companiei si sa mentinem acest ritm ridicat de crestere”, a declarat Erika Iordache manager comunicare Corporate & Reglementare Danone Romania.
Potrivit acesteia, Danone este de mai multi ani lider detasat pe piata iaurturilor. „In 2007, cota de piata a depasit 60%, iar pe segmentul iaurturilor cu fructe este chiar mai mare”, sustine Iordache.
Aceasta a adaugat ca mentinerea unui ritm de crestere ridicat presupune investitii in capacitate si in modernizarea companiei.
„In ultimii ani, media investitiilor anuale s-a cifrat la circa 5 milioane de euro, nivel pe care intentionam sa il mentinem. Vom continua dezvoltarea in domeniul productiei, dar si in logistica, Danone fiind cotata drept compania cu cel mai performant sistem de distributie refrigerata din tara”, a precizat Erika Iordache.
Totodata, investitiile Danone vizeaza, pe langa afacerea propriu-zisa, si o componenta de mediu, prin realizarea unei statii de epurare a apelor uzate, colectarea selectiva si reciclarea deseurilor de hartie si plastic.
Iordache a mai spus ca Danone a investit si in fermele furnizorilor din tara.
„Danone colecteaza lapte de la mai mult de 110 ferme din tara, iar dezvoltarea companiei este conditionata de asigurarea cantitatii de lapte necesare fabricatiei. Ca urmare, am investit in mod direct in dezvoltarea multor ferme (aproape 80 de ferme pana la finalul acestui an – n.r.) si le-am ajutat sa creasca”, a precizat Iordache.
Romanii consuma de 5 ori mai putin iaurt decat francezii si germanii
Oficialul Danone Romania este de parere ca piata locala a lactatelor are inca un potential ridicat de dezvoltare. Daca in tari din vestul Europei, ca Franta sau Germania, consumul anual de iaurt pe locuitor depaseste 33 kg, in Romania acesta se situeaza sub 6 kg, sustine Iordache. Pe de alta parte, in categoria iaurturilor, cresterea anuala a cererii in Romania a fost de circa 14% in ultimii ani.
In ceea ce priveste intrarea francezilor de la Lactalis pe piata locala, prin achizitia LaDorna, reprezentantii Danone spun ca acest lucru va contribui la extinderea si consolidarea pietei, va sustine dezvoltarea sectorului agricol si va fi in beneficiul consumatorilor, atat din punctul de vedere al calitatii si sigurantei alimentului, cat si al crearii unor obiceiuri alimentare sanatoase.
Erika Iordache a mai spus ca pentru viitorul apropiat, Danone nu si-a propus intrarea pe piata produselor ecologice din Romania, pe care activeaza compania LaDorna, si ca nu intentioneze sa realizeze achizitii de companii in domeniu.
In privinta planurilor de business pentru Romania, oficialul Danone a mentionat ca firma va diversifica gama produselor. „Vom continua sa crestem si exportul de produse, fabrica Danone fiind autorizata sa vinda pe piata intracomunitara, dar avand parteneri comerciali si in alte tari europene”, a conchis Iordache.