- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Daunele si dumping-ul, principalele cauze ale pierderilor in asigurari

13 Jul, 01:02 • Redactia DailyBusiness
Costurile ridicate ale despagubirilor, preturile de dumping practicate de unii asiguratori la polite, lipsa unui sistem de management riguros sunt principalele pe care reprezentantii pietei de asigurari le-au invocat pentru a motiva pierderile mari suferite de piata de profil in 2006.
Daunele si dumping-ul, principalele cauze ale pierderilor in asigurari

Pierderile totale ale asiguratorilor au fost aproximativ 20 milioane de euro in 2006, dupa ce piata fusese patru ani pe profit. Cele mai multe pierderi s-au produs pe fondul cresterii despagubirilor platite pentru asigurarile auto, acest segment reprezentand cea mai mare pondere la nivelul politelor incheiate de companii.

In opinia reprezentantilor pietei, exista o serie de cauze obiective, care au condus la performantele slabe ale firmelor de asigurari, calea proasta a infrastructurii aflandu-se pe primul loc.

„Parcul auto a crescut mult, in timp ce infrastructura rutiera a ramas aceeasi si se afla intr-o stare jalnica. Prin urmare, a crescut si numarul daunelor rapotate la suta de asigurati”, a explicat pentru DailyBusiness Florin Savu, director general al firmei de brokeraj Activ Asigurari.

Teodor Moldovan, director general al Generali Asigurari, are o opinie similara: „Calitatea foarte proasta a infrastructurii produce masinilor diverse daune. Totodata, conditiile de trafic sunt foarte proaste, iar soferii – neatenti”.

Lipsa unui sistem de management riguros ar putea fi insa principala cauza subiectiva care a stat la baza pierderilor suferite de companii. „Multe firme nu calculeaza bine prima actuariala, care pune in balans castigurile realizate prin vanzarea politelor si costurile ce pot aparea ca urmare a platirii daunelor. Asa se face ca, la finele anului, bilantul multor asiguratori este negativ”, a comentat Florin Savu.

Pe de alta parte, in timp ce costul despagubirilor platite raportat la suta de asigurati a crescut, odata cu majorarea pretului de service si a costului pieselor, dar mai ales a numarului de incidente, primele de asigurare au fost micsorate de multi asiguratori.

„Multe companii practica dumpingul, vanzand polite mult sub tariful negociat cu CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor), pentru a acapara o cota de piata cat mai mare. Unii dintre acestia vor sa-si vanda cat mai bine afacerea, stiind ca investitorii straini se uita tocmai la cota de piata atunci cand fac o achizitie”, au precizat pentru DailyBusiness reprezentanti ai pietei.

„Pe masura ce valoarea despagubirilor a crescut, noi am ridicat si tarifele primelor de asigurare”, precizeaza Moldovan. „O solutie pentru iesirea din impas ar fi si aceea ca asiguratorii sa se orienteze si spre alte piete decat cea auto, asa cum a facut Generali”, sugereaza acesta.