La sectorul 5, unde primar este Marian Vanghelie, pana in prezent nu s-au inregistrat cereri de autorizatie pentru construirea unor magazine de tipul hipermarket-urilor, au spus pentru DailyBusiness reprezentantii primariei.
„Cred ca principalele cauze ale amanarii deschiderilor de mari magazine in sectorul 5 sunt preturile terenurilor (multi retaileri au declarat ca vor incetini pentru o vreme dezvoltarea in Bucuresti tocmai datorita cresterilor majore de preturi ale terenurilor – n.r.) urmate de atractivitatea cartierelor din sector”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Ciprian Alpiu Moga, director general iQuest Consulting.
Andreea Mihai, directorul de marketing al liderului pietei de retail pe segmentul hipermarketurilor, Carrefour Romania, considera ca sectorul 5 nu a fost evitat si ca este o zona importanta din Capitala.
„Nu se poate spune ca am avut o oportunitate acolo si am evitat-o. Pana acum am dezvoltat alte zone, dar asta nu inseamna ca este o zona care este evitata”, a detaliat oficialul Carrefour.
De asemenea, Andreea Mihai a mentionat ca principalele criterii in functie de care retailerul francez stabileste locatia unui nou hipermarket sunt zona limitrofa, mijloacele de transport si accesul facil.
Ciprian Moga, analist al pietei de profil, spune ca „formatele care se regasesc in sectorul 5, supermarketurile si magazinele discount, reprezinta cu siguranta o adaptare la tipologia cartierelor din sector”.
Moga a mentionat ca cei cativa mari retaileri din sectorul 5 sunt concentrati in zonele Cotroceni, Dealul Spirii, 13 septembrie, cartiere relativ centrale, cu aglomeratie mare de constructii (ori cartiere de case, ori de blocuri) cu locuri putine disponibile – si implicit un pret ridicat al terenurilor.
Grupul belgian Delhaize este prezent in zona 13 septembrie cu magazine Mega Image si La Fourmi, iar in Rahova se afla si Albinuta. Toate aceste magazine sunt dezvoltate in imobile existente (partere de blocuri).
„In cartierele Rahova, Ferentari, caracterizate de o populatie destul de densa, dar cu venituri scazute, se regasesc magazine din retele autohtone, de tip economat, sau Ethos. Pentru aceste cartiere cred ca a contat mai mult criteriul atractivitate (ca piata zonala)”, a adaugat Moga.
Cu toate acestea, analistul pietei de retail este optimist si considera ca sectorul 5 va intra in cartile marilor retaileri in vederea extinderii retelelor de hipermarketuri.
[quote=Ciprian Alpiu Moga, director general iQuest Consulting]Cu siguranta atractivitatea sectorului 5 va creste si sectorul va urca in prioritatile marilor retaileri odata cu incheierea extinderilor in zonele de nord, est si vest – cu mult mai atractive datorita structurii populatiei si a veniturilor, precum si a infrastructurii[/quote]
De asemenea, Moga este de parere ca, in timp, sectorul 5 va intra in „raza de actiune” a mai multor hipermarketuri si mall-uri care vor fi deschise la limitele sale.
„Un exemplu il reprezinta aglomerarile comerciale din sudul orasului. SunPlaza din sectorul 4, Berceni, se va deschide in 2009 cu un hipermarket Cora, care va deservi o buna parte a populatiei din Rahova si Ferentari”, a precizat Moga.
Reprezentantii sectorului 5 au mentionat ca in aceasta toamna, chiar in sectorul 5, va fi inaugurat un centru comercial din Calea Rahovei (pe locatia unui fost „circ al foamei”).
Centrul Comercial Liberty Center, primul mall cu patinoar acoperit din Bucuresti, va fi inaugurat la inceputul lunii noiembrie, potrivit reprezentantilor Mivan Development, dezvoltatorul mall-ului.
Printre chiriasi mall-ului se numara ancore precum Altex, care a inchiriat peste 2.000 metri patrati, supermarketul Billa, cu 2.200 mp, Sprider Stores (1.400 mp), Marks and Spencer si Sephora, KFC, Leonardo, Game World, Centrofarm, Plafar, Living, Coffee Heaven si Next.