Astfel, deficitul de protectie estimat pentru 2012 este de [b]360 miliarde de lei[/b], dupa ce in 2010 era de 308 miliarde de lei, a declarat luni Adrian Lupescu, chief financial officer ING Asigurari de Viata.
Un nivel mai mare a fost estimat pentru anul 2010, de 388,47 miliarde de lei, cu mult peste cel anul 2006, cand deficitul de protective al romanilor se situa la 43 miliarde de euro.
„In 2012 se constata o crestere a deficitului de protectie cu aproape 20% fata de 2010. Este o mare problema pentru ca lumea nu este asigurata la nivelul la care ar trebui sa fie”, a spus Lupescu.
Potrivit acestuia, pentru companiile de asigurari de viata, comportamentul consumatorilor si al clientilor deja existenti in prezent merge catre tendinta de [b]scadere a veniturilor disponibile[/b].
„Orice scadere salariala genereaza nevoie de lichiditati si face ca unii clienti sa recurga la rezilierea contractelor de asigurare pentru ca au nevoie de bani. De asemenea, scaderea veniturilor genereaza amanarea deciziilor de cumparare de asigurari”, a spus oficialul ING.
El a adaugat ca cei care nu au suficienti bani evita sa ia o decizie de investitie pe termen lung.
„Din pacate [b]nevoia de asigurare nu este printre prioritatile romanilor[/b]. Ei nu taie din cumparaturile de la supermarket, ci din asigurarile de viata”, a mai spus Adrian Lupescu.
[b]Investitii de peste 7 mil. euro pana in 2016[/b]
ING Asigurari de Viata urmeaza sa implementeze un program de profesionalizare si loializare a fortei sale de vanzari , „Partener 3.0”, ce presupune investitii de circa 7,3 milioane de euro in perioada 2012-2016.
Partener 3.0 include noi programe de pregatire profesionala pentru consultantii de asigurari si pentru echipa de management, dar si noi beneficii oferite acestora, precum abonamente medicale, pensii private si asigurari de viata.
In ultimii trei ani ING a mai investit 8,1 milioane de lei in training-urile pentru consultanti, fiecare consultant beneficiind de aproximativ 15 zile de training anual, a mentionat Adrian Lupescu.
Conform acestuia, compania pune accent pe retentia consultantilor, avand si colaboratori cu o vechime de 15 ani, de la infiintarea societatii in Romania.
„Consultantii care sunt de 15 ani in ING administreaza in medie prime brute anualizate in valoare de aproximativ 18 milioane de lei. In prezent avem 31% consultanti cu o vechime de peste 10 ani in ING”, a spus Lupescu, adaugand ca productivitatea consultantilor a crescut cu 20% in 2012 fata de 2011.
Forta de vanzari a ING Asigurari de Viata include in prezent aproape 2.000 de persoane, din care circa 1.700 de consultanti si 220 de manageri.
ING Asigurari de Viata a obtinut un [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/scaderi-de-profit-de-peste-50-pentru-ing-asigurari-de-viata-79468/]profit brut de 6,85 milioane lei[/url] in primul semestru al acestui an, cu 54% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand profitul brut al companiei era de 15,1 milioane lei.
Volumul primelor brute subscrise de ING in prima jumatate a anului 2012 se situeaza la valoarea de 269,7 milioane lei, comparativ cu 272,7 milioane lei in perioada similara din 2011, inregistrand o diminuare de 1,1%, in contextul in care conditiile de piata nu au mai fost favorabile lansarii de noi produse cu prima unica.
In portofoliul de asigurari incheiate la ING in primele sase luni din 2012 nivelul mediu al sumei asigurate este de 50.346 lei, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar prima bruta medie este de 1.575 lei, in crestere cu 2% fata de intervalul similar din 2011.