„Scaderea mai accentuata a vanzarilor locale de bere in volum, comparativ cu alte piete din Europa Centrala si de Est, poate fi explicata prin faptul ca in anii 2006-2007 Romania a inregistrat si cele mai mari ritmuri de crestere”, a spus pentru DailyBusiness.ro Jan Derck van Karnebeek, director general Heineken Romania.
El apreciaza ca aceasta corectie este normala si se coreleaza cu evolutia produsului intern brut (PIB).
„PIB-ul Romaniei va inregistra in acest an, potrivit estimarilor analistilor, o scadere de 8%, dupa ce in anii precedenti raporta cele mai mari ritmuri de crestere din regiune”, a adaugat oficialul Heineken Romania.
Paul Voicila, director national de vanzari in cadrul importatorului de bere Bavarom, explica declinul accentuat al pietei locale prin orientarea romanilor catre vin.
„Romanii sunt consumatori traditionali de vin. Piata de vin este in crestere, iar de vreo 4 ani au aparut si vinuri de import foarte ieftine”, a mentionat Voicila.
„La o masa festiva nu se serveste bere, ci vin”, a continuat reprezentantul Bavarom.
Heineken Romania a raportat o cifra de afaceri neta de 436 milioane lei (103 mil. euro) pentru prima jumatate a anului 2009, in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit celor mai recente date.
Bavarom a inregistrat in primele 9 luni din 2009 o cifra de afaceri de 2,1 mil. euro, in crestere cu 23% fata de aceeasi perioada din 2008.
Intreaga piata de bere a inregistrat o scadere de 10% a volumului total de vanzari, pana la 9 milioane hl, in primele 6 luni ale anului, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei.
De asemenea, vanzarile Ursus Breweries, cel mai mare jucator din piata detinut de SabMiller, au scazut cu 12% in volum in primul semestru fiscal, incheiat la 30 septembrie. O scadere la fel de mare a inregistrat SabMiller si pe piata din Rusia, in vreme ce per total, in Europa, declinul a fost de 6%.
Asociatia Berarii Romanieia fost fondata in 2004 de producatorii de bere Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries si Urusus Breweries, de la inceputul lui 2009 alaturandu-se si Romaqua Group. Dupa rezultatele din primul semestru, Berarii Romaniei au ajuns sa detina 92% din totalul pietei locale de profil.