Studiul a fost
efectuat in perioada 12 aprilie – 6 mai 2013, pe un esantion de
1.478 de respondenti.
Astfel, 35% din cei
chestionati au declarat ca apeleaza la imprumuturi pentru
mini-investitii in confortul vietii de familie si 22% dintre ei
imprumuta pentru cheltuieli legate de educatia copiilor.
7 din 10 respondenti
au spus ca
rapiditatea si aspectul convenabil al produselor si
serviciilor financiare oferite sunt cei mai importanti factori de
care tin cont atunci cand aleg o institutie financiara.
Totodata, 9 din 10
respondenti au declarat ca imprumuta doar sume de bani care se
potrivesc situatiei lor financiare, iar 94% spun ca analizeaza atent
avantajele si implicatiile contractarii unui imprumut inainte de
semnarea contractului.
Principala
ingrijorare pentru 62% dintre participantii la studiu este legata de
presiunea cheltuielilor zilnice asupra bugetelor personale, urmata de
stabilitatea locului de munca – 17% si de costurile legate de
educatia copiilor – 7%. In acelasi timp, 60% dintre respondenti
declara ca sunt mult mai atenti cu cheltuielile lor zilnice, iar 31%
reusesc sa puna bani deoparte.
In ceea ce priveste
evolutia economica a tarii in perioada urmatoare, jumatate dintre cei
chestionati sunt fie optimisti si intrevad o crestere economica, fie
considera ca lucrurile vor ramane la fel. in acelasi timp, 37% dintre
cei chestionati se asteapta la o imbunatatire a situatiei lor
financiare, fie ca urmare a schimbarii locului de munca, fie datorita
realizarii unor venituri mai mari.
Studiul a
evidentiat, totodata, si intentiile de investitie ale romanilor: 42%
dintre cei chestionati isi doresc deschiderea unui fond de economii.
Mai mult, o treime intentioneaza sa investeasca in fonduri private de
pensii si asigurari de viata.
Cercetarea YouGov
face parte dintr-o initiativa desfasurata in randul clientilor
grupului britanic International Personal Finance (IPF) in toate cele
sase tari in care acesta este prezent: Romania, Cehia, Slovacia,
Polonia, Ungaria si Mexic.
Rolul sondajului este de a identifica
modalitatea in care consumatorii percep climatul socio-economic si
care sunt cele mai importante probleme pentru acestia.
Citeste si: Doua
treimi din clientii IFN-urilor isi restituie imprumuturile fara
probleme