- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

De la contoare electrice la piese pentru Ferrari: Lupta pentru supravietuire a unei firme romanesti. FOTO

20 Apr, 00:01 • traian.badulescu
Producator traditional de echipamente pentru masurarea energiei electrice, Electromagnetica a fost nevoita sa-si largeasca obiectul de activitate pentru a supravietui. Astfel, compania produce in prezent si subansambluri auto, vinde energie si inchiriaza spatii de birouri.
De la contoare electrice la piese pentru Ferrari: Lupta pentru supravietuire a unei firme romanesti. FOTO

Activa intr-o piata zguduita puternic de privatizarea filialelor de distributie a energiei electrice, Electromagnetica a inceput sa se extinda in noi domenii de activitate.

Astfel, de anul trecut proiecteaza si realizeaza corpuri de iluminat LED, o noua tehnologie care duce la economisirea de energie electrica.

De asemenea, compania detine si licenta de producator de energie electrica din surse regenerabile, avand 10 microhidrocentrale cu o capacitate de peste 5 MW. In domeniul energiei electrice, Electromagnetica mai deruleaza si activitati de trading.
[gallery:317]
In plus, compania produce subansambluri auto pentru modele ca Alfa Romeo, Ferrari, Ford si se afla in discutii pentru a furniza piese si catre Dacia, in mod direct.

Eugen Scheusan, directorul general al companiei, a explicat ca extinderea Electromagnetica in domeniul imobiliar si al productiei de energie electrica are ca scop asigurarea independentei acesteia in perioade de criza.

Dorinta lui este ca Electromagnetica „sa nu mai treaca printr-o astfel de grozavie” precum criza din ultimii ani care a facut „sa dispara ramuri intregi”.

Cea mai mare parte din business-ul companiei este generata de servicii (90,2%), in vreme ce doar 9,8% rezulta din produse.

Mai exact, furnizarea de energie electrica reprezinta 70-75% din cifra de afaceri a companiei, conform lui Eugen Scheusan.

Acesta apreciaza ca pretul de achizitie a energiei electrice a crescut foarte mult, ceea ce va micsora semnificativ marja de profit a companiei din activitatea de trading cu energie.

La categoria produse, cea mai mare pondere o detin echipamentele pentru distributia si masurarea energiei electrice (47%), urmate de subansamblurile auto (12%).

Peste 67% din produsele industriale realizate de Electromagnetica se indreapta catre export.

Electromagnetica a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 474 milioane lei si un profit net de 26,27 milioane lei.

„Ne propunem sa investim mai mult in productia de energie electrica din surse regenerabile si sa crestem cantitatea de energie furnizata. O alta divizie foarte importanta pentru noi in acest moment este cea de LED-uri”, a spus Eugen Scheusan.

„In acelasi timp, vom continua sa investim in tehnologii de executie a matritelor, a echipamentelor de injectie de mase plastice si retehnologizarea periodica a liniilor de productie actuale”, a mai spus directorul general al Electromagnetica.

Activitatea Electromagnetica include productie de echipamente destinate infrastructurii de cale ferata, echipamente de masurare si distributie de energie electrica, subansambluri auto, matrite, echipamente militare, dar si productie de energie electrica din surse regenerabile.

Din 2002, Electromagnetica este si furnizor de energie electrica pentru consumatori eligibili ANRE (Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei).

Fondata in 1930, Electromagnetica este primul producator de aparate telefonice si centrale telefonice din Romania. In 1990, a devenit societate pe actiuni.

Doi ani mai tarziu, compania a obtinut atestarea RENEL pentru furnizarea de produse si servicii catre regie. In 1999, compania a fost privatizata.

Cel mai mare actionar al Electromagnetica este Asociatia Salariatilor (PAS), cu 31,27% din capital, in timp ce SIF Oltenia (SIF5) detine 15,02%.

Urmărește Daily Business pe Google News