Banca a oferit anul trecut solutii de restructurare pentru circa 7-8% din clientii retail, iar 69% dintre credite au devenit performante dupa ce au beneficiat de circa 2 restructurari, a declarat seful OTP Bank Romania.
Potrivit acestuia, creditele neperformante cu garantii reale au un nivel de 2% din totalul creditelor de pe acest segment, in timp ce creditele neperformante fara garantii reale reprezinta circa 8% din sold.
„Cred ca inca nu am atins punctul maxim pe segmentul creditelor neperformante”, a declarat Diosi, mentionand ca se asteapta la inrautatirea situatiei lor in special din cauza masurilor de austeritate anuntate de guvern.
OTP a pregatit solutii de restrucutrare a creditelor, pe care pe care le va propune debitorilor bugetari cu probleme la plata. Banca poate oferi trei etape de restructurari care cumulat inseamna 6-9 luni de zile, adica un interval similar de timp oferit de majoritarea bancilor locale pentru aceste solutii.
„Am pornit de la premisa ca o persoana fizica ar trebui sa aiba capacitatea sa redevina stabila financiar in circa un an”, a declarat Laszlo Diosi. Potrivit acestuia, mai putin de 20% din clientii retail ai bancii sunt bugetari.
In ceea ce priveste clientii persoane juridice, IMM-urile s-a comportat mult mai slab in criza decat companiile mari, a declarat seful OTP.
La clientii companii ai bancii, OTP a observat deja primele semne de redresare: „Daca in primele luni ale anului am oferit in special refinantari, in ultimele luni am observat ca a crescut cererea de credite noi din partea companiilor”, a spus Diosi. Cea mai mare cerere vine din partea companiilor din distributie si bunuri de consum.
Cu toate acestea, exista si companii cu dificultati la plata. Banca are o lista de 200 de companii „cu probleme”, pe care o monitorizeaza intens si carora le propune restructurari.
Anul trecut, banca si-a crescut de aproape patru ori profitul dupa impozitare, pana la circa 4 milioane de euro. „In 2010 am putea vedea o usoara scadere a castigului”, a spus Diosi.