De origine turca, Candan Corbacioglu s-a alaturat filialei din Izmir a companiei de vanzari directe in urma cu 16 ani, dupa ce anterior a lucrat in departamentul de marketing al Coca-Cola Turcia
.
„In 2000, cand am venit prima data in Romania, traficul era oribil de la aeroport catre oras, iar infrastructura strazilor nu era mai buna”, a povestit Candan Corbacioglu despre prima sa experienta pe plan local.
Ea isi aminteste ca in acea perioada Romania se confrunta cu o rata a inflatiei foarte mare.
„Stateam la hotelul Crowne Plaza si niste prieteni au venit sa ma viziteze impreuna cu copilul lor, care a facut multa mizerie in camera”, povesteste Corbacioglu.
„Un angajat al hotelulul curata intr-una dupa el si nu se supara deloc, iar eu am vrut sa-l rasplatesc cu un bacsis mare, dandu-i o bancnota romaneasca. Nu stiam valoarea leului si mai tarziu am aflat ca din cauza inflatiei valoarea bancnotei pe care i-am dat-o scazuse mult asa ca i-am mai dat ceva in plus”, spune sefa Amway.
[gallery:228]
In ciuda primelor impresii nu prea bune, directorul Amway pe regiune apreciaza ca situatia din Romania s-a schimbat mult in ultimii 10 ani si a dat ca exemplu fluidizarea traficului de la Otopeni catre Bucuresti, precum si dezvoltarea continua a Capitalei, prin construirea de noi cladiri si reconditionarea celor vechi.
Ea s-a declarat o admiratoare a caselor vechi din Bucuresti si a spus ca daca ar avea suficienti bani si-ar cumpara una.
Totusi, Corbacioglu a mentionat si aspecte mai putin placute legate de capitala Romaniei, precum curatenia, care lasa de dorit.
[quote=Candan Corbacioglu]Bucurestiul are nevoie de un facelift. Baza frumusetii e acolo, doar ca trebuie lucrata[/quote].
Ea a mentionat ca deja se vad schimbari in sensul infrumusetarii Capitalei, prin plantarea de flori in spatiile verzi de pe bulevarde.
Pe langa arhitectura caselor vechi din Bucuresti, lui Candan Corbacioglu ii mai plac si produsele ceramice, de arta traditionala, pe care le colectioneaza si le pastreaza in locuinta sa din Izmir, Turcia.
Un alt lucru pe care il apreciaza sefa Amway pe regiune este si nivelul de educatie al angajatilor din Romania.
„Munca mea in Romania este mult mai usoara”, a mentionat Candan Corbacioglu, precizand ca angajatii din Romania ai Amway sunt educati si inteligenti.
„Cu angajatii din Romania ma pot intelege si doar prin telefon, cu angajatii din alte tari din regiune trebuie sa confirm si in scris ceea ce stabilesc verbal”, a spus aceasta.
Candan Corbacioglu considera ca romanii ar trebui sa fie mai increzatori si mai optimisti.
Ea a precizat ca desi din interior situatia Romaniei se vede rau, din afara nu pare la fel.
„Romania este un produs excelent doar ca are nevoie de un management mai bun„, a explicat Candan Corbacioglu situatia Romaniei din perspectiva de marketing.
„Toate elementele pentru iesirea din criza sunt acolo, doar ca trebuie o mai buna manageriere, ca in business. Aveti turism, resurse naturale, productie”, a punctat sefa de corporate affairs a Amway pe regiune.
Deschisa in noiembrie 1997, Amway Romania are sediul in Bucuresti. Peste 70% din comenzile de produse din Romania se realizeaza online.
Pe piata locala a vanzarilor directe Amway concureaza cu companii precum Avon, Zepter si Oriflame.
Amway este una dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume si a fost fondata in 1959 de Jay Van Andel si Rich DeVos in Ada, Michigan, SUA.
Compania are peste 13.000 de angajati, vanzari de peste 8 mld. dolari, filiale in 55 de tari si peste 3 milioane de intreprinzatori privati.
Amway are spatiile de productie in Ada (Michigan), Buena Park (California), China si Coreea.