Anterior, surse din
domeniu au spus pentru DailyBusiness.ro ca farmaciile Dona ar fi de
vanzare, iar un posibil cumparator este Sensiblu (parte a grupului A&D Pharma).
Informatia a fost
infirmata atat de oficialii farmaciilor Dona, cat si de cei ai Sensiblu.
“S.C. Siepcofar S.A. – Farmaciile
DONA infirma categoric informatia cu privire la intentiile sau
discutiile asupra unei potentiale vanzari a companiei. Dimpotriva,
Dona este cea interesata de achizitia unor competitori de pe piata
de retail. In consecinta, ne continuam, sub acelasi actionariat,
planurile de dezvoltare si de consolidare a pozitionarii de
institutie de utilitate publica, avand ca obiectiv central nevoia
medicala a pacientilor”, au declarat reprezentantii companiei.
„Descurajam orice
speculatie cu privire la o potentiala vanzare si ne rezervam dreptul
de a recupera orice prejudiciu adus de circulatia unor astfel de
informatii”, au adaugat acestia.
Recent, reteaua
de farmacii Dona
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-cariere/farmaciile-dona-isi-iau-manageri-de-la-pepsi-si-vincon-92288/]a
angajat doua noi persoane[/url] la varful companiei.
Iuliana Morlova (35 ani) este noul director
de resurse umane, iar Marcel Ioan Fodor (45 ani) este noul director
de vanzari.
„Cele doua numiri
recente au fost facute in contextul unui amplu program de consolidare
organizationala”, a declarat Ovidiu
Wencz, director general Farmaciile Dona.
Siepcofar este o companie romaneasca cu
capital privat infiintata in anul 1992. Domeniul principal de
activitate este retail farmaceutic si opereaza sub marca farmaciilor
Dona. Compania are peste 1.500 de angajati si
numara peste 220 de farmacii.
Potrivit datelor
de la Registrul Comertului, actionarii Siepcofar sunt: compania SC
Calihory Company SRL – 99% (detinuta de oamenii de afaceri Banciu
Eugen Marcel si Nistor Nicusor) si Trandafir Adina – 1%.
Siepcofar a
inregistrat in 2012 o cifra de afaceri
de 720,5 milioane de lei, in scadere
fata de anul anterior cand a afisat afaceri de 755,6 milioane de lei.
De asemenea, firma a avut anul trecut o pierdere neta de 2,18
milioane de lei, dupa ce in 2011 a inregistrat un profit net de 6,83
milioane de lei, conform informatiilor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).
Printre competitorii
Dona se numara Catena, Sensiblu, Help Net, Ropharma, Belladonna si
altii.
Piata farmaceutica
romaneasca s-a situat anul trecut la 2,63 miliarde euro, in crestere
cu 3,1% fata de 2011, din care retailul a reprezentat 86,4%, potrivit
datelor companiei de analiza si studii de piata Cegedim Romania.
Vanzarile de
medicamente in farmacii au crescut anul trecut cu 2,6%, la 2,27
miliarde euro, 83,5% reprezentand medicamentele cu prescriptie
medicala, iar restul de 16,5% medicamente eliberate fara reteta.
Citeste aici despre rezultatele
financiare ale principalilor jucatori din piata.