Rezultatul raportat
la final de an este peste estimarile initiale ale companiei, care
prevedeau o evolutie de 15% a afacerilor DPD in 2012 fata de 2011. Cresterea se
datoreaza, in principal noilor servicii si solutii dezvoltate pentru
segmentul de clienti B2C, in special pentru cei care activeaza pe
piata de comert electronic.
In 2012, compania a investit circa
[b]1,2 milioane euro[/b] in softuri si sisteme informatizate
dedicate livrarilor B2C, specifice domeniului online.
Compania are in plan, pentru anul
2013, [b]investitii de peste 600.000 euro[/b], alocate
eficientizarii sistemelor tehnologice si operationale, precum si
dezvoltarii de noi solutii si servicii dedicate livrarilor B2C.
Tot pentru 2013, DPD Romania
previzioneaza o [b]crestere de 18% a cifrei de afaceri[/b],
sustinuta de investitii.
DPD livreaza la
nivel mondial peste 2,5 milioane colete zilnic. Compania are
24.000 de angajati si o flota de 18.000 de vehicule, care opereaza
in peste 800 de locatii din 40 de tari. Actionarul majoritar, cu
83,32 % din actiuni, este GeoPostGroup,
subsidiara aflata in proprietatea grupului francez La Poste.
Cu o cifra de
afaceri consolidata de peste 3.440 miliarde euro in 2010, GeoPost
este in prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de
curierat si coletarie din Europa.
DPD Romania este activa pe piata
locala din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrari
urbane din Romania, infiintata in 1997. In martie 2008, GeoPost
Yurtici Kargo a achizitionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta
preluand numele DPD Romania. Din iunie 2011, DPD Romania se afla
100% in proprietatea GeoPost Yurtici Kargo.
In
prezent, se numara printre primele 5 companii de curierat
rapid si coletarie din Romania, cu peste 500 de angajati (inclusiv
francizele), 72 depozite si 15.000 de colete livrate zilnic.
Compania are o acoperire nationala in proportie de 100% si
efectueaza livrari in peste 220 de tari din intreaga lume.
Pe piata locala a
serviciilor de curierat express mai activeaza Fastius Curier, Fan
Curier, DHL etc.