Carrefour este nevoit sa stranga pana la 3 miliarde
euro pentru a-si finanta un plan de revitalizare a hipermarketurilor din Europa,
iar potrivit analistilor Reuters acest plan va consta cel mai probabil in
vanzarea de hipermarketuri.
Dupa ce s-a retras din Grecia, unde piata este
puternic afectata de recesiune, oficialii companiei au anuntat ca nu vor parasi
Brazilia si China, insa analistii sunt tot mai siguri ca in urmatorii ani
Carrefour va renunta la magazine din tari precum Romania, Turcia, Polonia sau Indonezia.
Printre potentialii cumparatori ai activelor
Carrefour din Europa de Est se numara compania britanica Tesco, francezii de la Auchan
sau gigantul american Wal-Mart.
”Activele sale din Europa Centrala si de Est
ar putea reprezenta o mare oportunitate pentru Auchan, un operator bine
stabilit in Rusia, Polonia si Romania“, a declarat analistul Milos Ryba.
Potrivit noului CEO, Georges Plassat, ”Carrefour se confrunta cu dificultati din
cauza perspectivei economice nesigure, iar revigorarea grupului va necesita
timp”.
In Romania
compania franceza detine peste 80 de magazine.
In primul
trimestru al acestui an Carrefour Romania a inregistrat o crestere cu 3,6% a vanzarilor,
la 277 milioane euro, de la 267 milioane euro in perioada corespunzatoare a
anului trecut.
Anul trecut, vanzarile Carrefour pe piata
locala au urcat cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro.
La nivel mondial, vanzarile grupului Carrefour
au urcat in primele trei luni din acest an cu 1,5%, la 22,49 miliarde de euro.
Insa in 2010 fluxul cash flow a coborat la 77 milioane euro de la 839 milioane
euro, lasand compania cu o datorie neta de circa 7 miliarde euro.