Pierderile au fost cauzate de intarzierile pentru livrarea modelului A380, care au dus la anularea unei comenzi din partea companiei FedEx, relateaza Bloomberg.
Pierderile din trimestrul trei au fost de 195 mil. euro, comparativ cu un profit net de 279 mil. euro obtinut in aceeasi perioada din 2005. Rezultatele i-au surprins pe analisti, care estimau ca EADS va inregistra pe trimestrul trei un profit de 142 mil. euro.
EADS se confrunta cu intarzieri de doi ani pentru livrarea avionului A380 si cu un decalaj de 5 ani pentru dezvoltarea unui avion de dimensiuni medii ce va fi folosit pe distante scurte.
FedEx a fost prima companie care a renuntat la achizitionarea modelului A380. Reprezentantii FedEx au anuntat marti decizia de a renunta la comanda de 10 avioane A380 si ca vor semna un contract cu rivalul Boeing pentru achizitionarea a 15 avioane Boeing 777, o comanda estimata la 3,6 miliarde de euro.
Pana in prezent, Airbus avea comenzi pentru 159 de avioane A380, insa anuntul facut de FedEx poate declansa o reactie in lant din partea potentialilor cumparatori interesati de avionul-gigant al Airbus.
Reprezentantii EADS au declarat ca factorii care au dus la pierderile pe primul trimestru au fost afectate de intarzierile de doi ani pentru modelul A380, evolutia nefavorabila a cursului euro-dolar, noi cheltuieli si restructurarile din cadrul diviziei EADS Sogerma Services.
In luna mai, Airbus a anuntat ca va livra intre 25 si 40 de avioane A3801 in 2007, insa decalajele de productie au facut ca producatorul european sa reduca estimarile la un singur avion pentru 2007 si 13 avioane pentru 2008.
Pe fondul problemelor cu care se confrunta Airbus, cel mai mare producator de avioane din Europa, analistii se intreaba daca modelul-gigant A380 va deveni un nou Concorde, avionul super-performant care s-a vandut in numar de doar 14 unitati.