Egnatia Leasing va incheia anul 2007 cu un profit net de aproximativ 1 milion de euro, nivel care va fi mentinut si anul viitor, a declarat, pentru Newsin, Haralambie Stanciu, directorul general al companiei.
Pentru sfarsitul lui 2007, compania mizeaza pe o dublare a valorii bunurilor finantate fata de anul trecut, pana la 150-155 milioane euro. Egnatia Leasing a afisat, in 2006, afaceri de 78 milioane euro.
Stanciu a mai spus ca in prezent, compania are 17 sucursale active, urmand sa ajunga la 18 sucursale la sfarsitul acestui an. „Avem alte patru sucursale in Bucuresti, la care se adauga sediul central, care acopera destul de bine orasul, de aceea nu cred ca vom deschide alte sucursale in capitala in perioada urmatoare”, a afirmat seful Egnatia Leasing.
„Pentru 2008, avem un plan de afaceri de aproximativ 200 milioane euro valoare bunuri finantate, in crestere cu 30% fata de 2007, ca urmare a continuarii strategiei de expansiune a retelei teritoriale”, a mai spus directorul companiei.
Conform planului de afaceri al companiei, profitul net in 2009 va fi cu 30% mai mare fata de anul anterior, respectiv 1,3 milioane euro, urmand ca in 2010 sa creasca substantial, ca urmare a extinderii teritoriale, la 2,7 milioane euro.
„La sfarsitul lui 2009 estimam afaceri de 236 milione euro, urmand ca la sfarsitul lui 2010, cand vom ajunge la 60 de sucursale, valoarea bunurilor finantate sa creasca pana la 340 milioane euro”, a mai spus Haralambie Stanciu.
Cota de piata a Egnatia Leasing va fi la sfarsitul anului de 3,3-3,5%, de la aproape 3% in 2006. Pentru urmatorii ani, compania estimeaza o crestere a cotei de piata cu cel mult 0,2-0,3% pe an, ceea ce inceamna ca la sfarsitul lui 2010 va depasi nivelul de 4%.
„La sfarsitul acestui an vom inregistra circa 3.550-3.600 de contracte, iar pentru 2008 consideram ca vom depasi 5.000 de contracte”, a precizat seful Egnatia Leasing.
Rebranding pentru Egnatia Leasing in 2008
Egnatia Leasing se afla in proces de schimbare a imaginii (rebranding), noua denumire fiind Marfin Leasing, ca urmare a consolidarii mai multor grupuri financiare.
Procesul de rebranding va dura cel mult pana in februarie 2008, iar cheltuielile in acest sens vor fi gestionate la nivel de grup. Pentru atragerea clientelei, Egnatia Leasing mizeaza pe flexibilitate, rapiditatea de raspuns si capacitatea de a oferi solutii inovatoare, respectiv marirea perioadei de finantare, a aratat Stanciu.
„Vom infiinta o noua societate de leasing operational cel mai probabil in a doua parte a anului viitor. In prezent, suntem inca in stadiul de fezabilitate. Exista posibilitatea unei cresteri puternice pe acest segment dupa experienta altor tari, unde leasingul operational reprezinta o componenta importanta pentru companii”, a mentionat Stanciu.
El a precizat ca, pe segmentul de leasing operational, se va resimti o concurenta acerba intre companii. Astfel, ritmul de crestere a pietei de leasing operational depinde de multi factori, printre care si experienta jucatorilor din piata. Pe de alta parte, spune seful Egnatia Leasing, este important de urmarit modul in care consumatorii incearca sa absoarba aceasta oferta si in conditiile in care romanii sunt obisnuiti sa fie proprietari la final.
„Pentru romani, ideea de a fi proprietari este importanta, iar daca vorbesti de un autovehicul care are o perioada scurta de viata, nu este foarte economic sa-l achizitionezi”, considera directorul general al Egnatia Leasing, care a adaugat ca „deocamdata ne luptam cu mentalitati”.
Compania de leasing, infiintata in 2003, face parte din grupul elen Marfin-Egnatia, care controleaza 99% din capital prin intermediul Marfin Egnatia Bank, restul de 1% din actiuni fiind detinut, in proportii egale – de 0,2% – de catre cinci cetateni greci.
Constructiile, motorul de crestere a leasingului financiar
Motorul de crestere al pietei de leasing financiar bancare a fost in acest an sectorul constructiilor, considera directorul general al companiei, Haralambie Stanciu.
„Chiar daca proiectele mari de infrastructura nu au inceput decat partial, se pare ca piata rezidentiala a reusit totusi sa contrabalanseze aceasta intarziere. Acesta este si motivul pentru care consider ca in 2008 acest segment va fi din nou vedeta”, a mai spus directorul general al companiei.
Egnatia Leasing a inregistrat o crestere puternica pe segmentul de echipamente de constructii, care a ajuns la o pondere de 26% in 2007, de la 15% la sfarsitul anului trecut. In conditiile in care vor incepe proiectele de infrastructura putem asista la o crestere cel putin similara cu cea inregistrata in acest an, deoarece companiile de constructii care vor castiga licitatiile vor avea nevoie de finantare, considera seful companiei.