DailyBusiness
Care sunt principalele tendinte ce se manifesta pe pietele pe care activati?
Gabriel Enache Pietele pe care activeaza dufa Deutek sunt foarte competitive si au inregistrat o evolutie spectaculoasa in ultimul timp. Atat piata de acoperiri decorative cat si cea de mortare uscate manifesta cresteri accentuate, antrenate de cresterea sectorului de constructii.
DB: Prin achizitia Bengoss Comimpex, pe ce pozitie estimati ca va veti situa in piata in acest an?
GE: Achizitia Bengoss Comimpex este un proiect strategic si urmarim ca rezultatele sa se vada pe termen mediu si lung. Este prematur sa vorbim despre pozitia pe piata totala a materialelor de constructii in 2008, insa in urmatorii ani vrem sa ne situam in Top 3.
DB: In acest moment, pe ce pozitie va aflati?
GE: Momentan, dufa Deutek ocupa o pozitie de top in categoria acoperirilor decorative, cu o cota de piata de 16%. Urmarim pe termen scurt atingerea unei cote de piata asemanatoare si pe segmentul mortarelor de constructii.
DB: Ce pondere estimati ca vor detine vanzarile de mortare de constructii in totalul vanzarilor companiei in acest an? Dar in 2009?
GE: In 2008, aproximativ 25%, iar in 2009, intre 30 si 35%.
DB: Intentionati sa mai achizitionati alte companii in acest an sau in 2009?
GE: Este foarte probabil ca in viitorul foarte apropiat, capacitatile de productie de care dispunem sa nu mai poata face fata obiectivelor de crestere propuse si sa fim nevoiti sa le extindem. Este la fel de probabil ca ne vom extinde, fie prin cresterea capacitatilor curente, fie prin dezvoltarea de greenfield-uri, fie prin achizitii. In acest moment nu putem detalia planuri de crestere viitoare din acest punct de vedere.
DB: Ce alte business-uri din domeniul constructiilor prezinta interes pentru compania dumneavoastra?
GE: Deocamdata, intentionam sa consolidam segmentele pe care activam, nu suntem interesati de intrarea pe alte categorii de materiale de constructii.
DB: Ce cifra de afaceri estimati pentru acest an si pentru 2009?
GE : Pentru anul in curs, estimam o cifra de afaceri de aproximativ 50 milioane de euro. In 2009, cifra de afaceri pe vopsele cumulata cu cea pe mortare uscate va ajunge la 65-70 milioane de euro.
DB: Ce estimari aveti privind piata de acoperiri decorative din Romania? Cu cat a crescut anul trecut fata de 2006 si ce ritm de crestere estimati pentru acest an?
GE: Piata manifesta cresteri oarecum neregulate de la an la an. In 2007, estimam ca s-a inregistrat o crestere de aproximativ 20% fata de 2006, iar pentru 2008, previzionam o crestere de 12%, poate chiar 15%.
DB: Ce estimari aveti cu privire la piata mortarelor de constructii?
GE: Piata mortarelor de constructii este destul de apropiata ca valoare cu cea a acoperirilor decorative, maxim cu 10% mai mare. Manifesta un trend crescator mai accentuat, estimat la 30% in 2007 fata de anul precedent si credem ca se va mentine la acelasi nivel de crestere si in 2008.
DB: Care sunt principalii competitori ai companiei pe segmentul mortarelor de constructii?
GE: Henkel Bautechnik, Baumit, Adeplast si multi alti jucatori puternici.
DB: Dar pe segmentul de vopseluri, lacuri si tencuieli decorative?
GE: Pe segmentul de vopseluri, lacuri si tencuieli decorative activeaza jucatori importanti precum Fabryo, Policolor, Kober, Atlas.
DB: Cat de puternica este competitia pe aceste doua domenii?
GE: Ambele piete sunt puternic concurentiale, existand un numar foarte mare de jucatori de talie nationala si un numar aproape la fel de mare de jucatori regionali. O mare parte dintre jucatori activeaza pe ambele segmente, avand capacitati de productie si cote de piata insemnate atat pe cel de mortare, cat si pe cel de vopsele, lacuri si tencuieli.