- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Extindere accelerată Lensa! Și-a găsit începutul în mediul online, dar așteptările au fost depășite în mediul internațional!

08 Nov, 10:07 • Oprea Alina
Retailerul Lensa este în plină devzoltare! Anul 2023 a surprins deschiderea a 35 de magazine, iar acum se pregătește să cucerească statele de peste hotarele României!
Extindere accelerată Lensa! Și-a găsit începutul în mediul online, dar așteptările au fost depășite în mediul internațional!

Investițiile din România par a se afla în extindere continuă. Retailerul Lensa a deschis 35 de magazine în anul 2023 și 3 magazine în Republica Moldova, acum, pregătindu-se de a se extinde în Bulgaria! În România vom mai avea parte de alte 4 sau 5 locații Lensa până la finalul anului. Cifra de afaceri Lensa a fost de apoximativ 139 de milioane de lei în anul 2022, iar anul 2023 anunță o creștere de cel puțin 40%.

Citește mai multe: Chilipiruri de Black Friday într-un mall din București! Promoții de până la 90% la Plaza România.

Lensa, extindere accelerată!

În 2023, Lensa a dat dovadă de motivație și ambiție, astfel că a reuțit să deschodă 35 e magazine, printre care locații internașionale în Republica Moldova, a comunicat Nicoleta Dumitrescu, COO al Lensa, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În prima parte a anului am decis să încetinim puţin ritmul de expansiune, însă ulterior l-am accelerat din nou spre finalul primul semestru pentru că au fost ajustate puţin şi obiectivele de business pe parcursul anului, plus că au apărut oportunităţi de spaţii libere. De la începutul anului până în prezent am deschis 35 de magazine.”, a comunicat aceasta, potrivit Ziarul Financiar.

Lensa

În anul 2022, Lensa a început să se extindă foarte mult, plănuind, în primă instanță, să deschidă doar 12 magazine, însă așteptările au fost depășite pentru că au fost deschise magazine în număr de 24. La finalul anului trecut, Lensa avea 39 de locaţii în 25 de oraşe, iar lansările din acest an au adus 10 oraşe noi pe harta retailerului.

„Avem minim câte două magazine în oraşele mari precum Bucureşti, Cluj, Iaşi, Constanţa, dar am deschis câte un magazin şi în oraşe mai mici, cum ar fi Slatina, Sfântu Gheorghe, Bârlad, Zalău sau Roman.”, a adăugat Nicoleta Dumitrescu, conform sursei citate.

În luna iulie a aului curent, Lensa a deschis primul magazin din Republica Moldova, iar în octombrie, alte două locații în această piață.

„Cred că cea mai mare provocare de anul acesta a fost lansarea în Republica Moldova. Acolo ne-am lovit de o legislaţie uşor diferită de cea cu care eram noi obişnuiţi aici, personal care funcţionează după alte principii.“

„Fluxul logistic a fost destul de greu de pus la punct, dar ne-am adaptat, încă ne adaptăm, încă avem chestii pe care trebuie să le îmbunătăţim, dar lucrăm destul de intens la acest proiect.”, a mai comunicat Nicoleta Dumitrescu, potrivit sursei citate.

Prima locație pe care Lensa o urmărește din punct de vedere internațional este Bulgaria, iar acest lucru dorește să se întâmple până la sfârșitul anului sau începutul anului viitor. Bulgaria este prima țintă, însă Lensa are în vedere și alte 4 sau 5 locații pe piața internă.

„Avem acum un proiect la care lucrăm destul de intens şi sperăm să îl livrăm până la final de an. Vrem să facem un magazin fizic în Bulgaria, încă nu ştiu dacă reuşim să îl facem până la finalul acestui an. Dacă nu, cu siguranţă la începutul anului viitor va fi funcţional.

Încă nu avem un plan făcut, ştiu sigur doar că în prima parte a anului vrem să intrăm înr-un proces de consoliare, cel puţin în primul trimestru. În a doua parte a acestui an au fost multe deschideri pe repede înainte, avem nevoie şi de o mică pauză. Asta nu înseamnă că nu mai facem nimic, ci pauză pentru aşezarea lucrurilor interne, a fluxurilor interne, pentru a putea susţine scalarea accelerată care ar putea să urmeze din trimestrul doi sau trei anul viitor.”, a adăugat aceasta, potrivit celei citate.

Acționarii companiei sunt Daniel Crăciun și Florin Niță, iar acest business și-a găsit începutul în mediul online, urmând ca acesta să se extindă în magazine fizice. Cifra de afaceri din anul 2022 s-a ridicat la o valoare de 139 milioane de lei, iar anul acesta vizează o creștere de aproximativ 40%.

„Ochelarii de vedere au câştigat destul de mult prin expansiunea reţelei de magazine. Ochelarii de vedere sunt undeva pe la 55-60% din total vânzări şi pe locul doi sunt ochelarii de soare, urmaţi de lentile de contact şi lentile colorate, acestea din urmă fiind cea mai mică categorie.”, a concluzionat Nicoleta Dumitrescu, conform sursei citate.

Citește mai multe: Cum scapi de ochelarii aburiţi sezonul rece. 3 metode banale!

Urmărește Daily Business pe Google News