„In ultimii doi ani am renuntat la 620 de produse din portofoliu, iar anul acesta am delistat inca 5. Am decis sa rationalizam portofoliul si sa renuntam la vopselele industriale, pe care le mai producem inca pentru cativa clienti din Mioveni, atasati emotional de produsele noastre”, a spus Aliz Kosza, directorul general executiv al Fabryo.
Ea a explicat ca antigelul, „business-ul de iarna de baza al companiei Guzu Chim” (Daniel Guzu, fondatorul Guzu Chim, este membru Key People – n.r.), si vopseaua industriala au inregistrat anul trecut o scadere dramatica, de 50%, care a tras in jos cu 7% vanzarile totale ale companiei.
Aceasta desi business-ul de baza al Fabryo (vopsele, lacuri si tencuieli decorative) a crescut cu 4% anul trecut si genereaza circa 94% din intreaga cifra de afaceri a companiei. Ponderea produselor cu care s-a lansat initial compania pe piata a scazut treptat, de la 20% in 2007, la circa 6% in prezent.
„Antigelul si vopseaua industriala nu sunt un business de care vrem sa ne ocupam. Este profitabil, dar are marje mici. Producem doar daca avem comenzi, ca sa nu refuzam vanzarile”, a adaugat Kosza.
In 2008, Fabryo Corporation a raportat o cifra de afaceri de 162,4 mil. lei (44 mil. euro) si o pierdere de 755.000 lei (205.000 euro), potrivit datelor de la Registrul Comertului.
Kosza a mai spus ca Fabryo a revenit anul trecut pe profit, fara a preciza valoarea acestuia. Ea a mentionat insa ca profitul operational s-a ridicat la 10% din cifra de afaceri.
[quote=Aliz Kosza, director general executiv Fabryo]Niciodata nu ma voi panica de vreo criza. Consumul nu se opreste, ci doar se reduce[/quote]
Sefa companiei a mai spus ca Fabryo a devenit liderul pietei, dupa ce cota de piata a companiei pe retail a crescut in august – septembrie 2009 la 20,3%, fata de nivelul de 16,8% din aceeasi perioada a anului precedent, potrivit unor date ale companiei de cercetare MEMRB.
Fabryo, producatorul marcii Savana, a depasit astfel liderul anterior al pietei, Policolor. Printre principalii jucatori de pe aceasta piata se mai numara companiile Kober, Atlas si Deutek.
Obiectiv pentru 2010: Cota de piata de 24%
Suedezii au fixat ca obiective pentru Fabryo obtinerea unei cote de piata de 24% pe retail pana la finalul anului. In conditiile unei scaderi estimate de 10-15% a pietei in acest an, Fabryo vrea sa-si atinga obiectivul prin castigarea de cota de la concurenti.
Un alt target e mentinerea cifrei de afaceri la nivelul din 2009 si cresterea de cel putin 10% pe produsele ce vor fi sustinute prin campanii de promovare.
Aliz Kosza se declara optimista in atingerea acestor obiective, sperand ca anul Tigrului (simbolul marcii Savana) va fi unul cu noroc pentru companie.
„Niciodata nu ma voi panica de vreo criza. Consumul nu se opreste, ci doar se reduce”, a declarat Kosza.
Fabryo Corporation detine cea mai mare platforma de productie de vopsele din Europa de Sud-Est, in urma unei investitii de 15 mil. euro, finalizate in 2007. Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse si grunduri, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss si Rost. Fondul suedez de investitii Oresa Ventures este actionarul unic al companiei.