Liderul pieței locale de curierat își
consolidează astfel poziția pe piață și anunță continuarea investițiilor de dezvoltare
la nivel național și în 2016.
„Revenirea pe
creștere a economiei și a segmentului
e-commerce ne fac să privim optimiști către anul care urmează. Pentru 2016,
estimăm un avans al afacerii de 10-15%”, a declarat Adrian Mihai (foto), Managing
Partner, unul dintre fondatorii FAN Courier.
Jumătatate din fondurile de investiții
direcționate spre HUB-ul regional de la Brașov
Anul acesta, cel mai mare jucător din industria locală de
curierat a bugetat investiții de peste 8 milioane de euro și a demarat un
program de dezvoltare pe orizontală.
Compania a dublat numărul centrelor de
predare-primire colete și plicuri din București, serviciu destinat clienților
care nu dispun de timpul necesar pentru a aștepta un curier la
livrare/trimitere și a ajuns astfel la 108 puncte de lucru cu clienții la nivel
național.
În utimii zece ani, investițiile totale ale FAN Courier au depășit 62
de milioane de euro, investiția media anuală fiind de aproximativ 7 milioane de
euro.
„Mai mult de jumătate din sumele alocate
pentru investiții – 4,5 milioane euro – au fost direcționate către constucia
HUB-ului dn Brașov, al doilea cel mai important după București. Aici vor lucra aproximativ 300 de persoane, care au fost introduse deja în
programe de training specifice activității noastre. HUB-ul din Brașov a devenit
o necesitate pentru eficientizarea timpilor pe rutele de transport și datorită
potențialului de dezvoltare economică al zonei. Pentru viitorul apropiat,
planurile de dezvoltare ale companiei includ deschiderea unui al treilea HUB
regional, în analiză fiind Sibiu sau Cluj”, a spus Felix Pătrășcanu, Managing
Partner Fan Courier.
Au fost menținute
investițiile curente în flota auto, infrastructura IT ( software și hardware )
și pregătirea angajaților. Investițiile în flota auto au constat atât în
mentenanță și înlocuirea autovehiculelor care s-au apropiat de limita de
amortizare cât și în continuarea extinderii flotei. Dacă în urmă cu un an,
flota proprie Fan Courier includea 10 TIR-uri, în 2015, numărul acestora a fost
triplat. Flota auto a fost mărită cu 15%, depășind 2.650 de vehicule, în timp ce înlocuirile de mașini vechi au
însumat alte 5 % din total.
Personalul companiei a crescut cu 65% față de 2013
Dezvoltarea capacității
de transport este efectul continuării dezvoltării activitătii, al creșterii
portofoliului de clienți și trimiterilor dar și al creșterii semnificative a
numărului angajaților. Dacă în 2013, compania avea 2.743 de colaboratori, anul
acesta numărul lor ajunge la 4.500, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 65%
față de acum doi ani.
25 de milioane de comenzi, în 2015
Compania
estimează că anul acesta numărul trimiterilor efectuate va depăși cifra de 25
de milioane, ceea ce înseamnă o medie de aproape 100.000 de comenzi zilnic.
Urmare a creșterii sectorului e-commerce, segmentul B2C a înregistrat un
avans de 30-40% astfel că astăzi volumul transportat B2C reprezintă 35% din
total.
Segmentul C2C acoperă 3 %,
diferența de 62% fiind B2B. Acest ultim
segment este singurul care a înregistrat un ușor recul, în principal ca efect
al unor modificări legislative – cum ar fi transmiterea facturilor în format
electronic.
„Perioada de
discount-uri cunoscută sub denumirea de Black Friday devine de la un an la
altul unul dintre principalele vârfuri ale activității FanCourier. În fiecare
an, numărul comenzilor generate de BF crește, uneori depășind estimările
inițiale. În 2015, numărul comenzilor pe care le-am onorat a fost cu până la
30% mai mare decât în 2014 iar estimările privind anul viitor sunt în
continuare de creștere”, a spus Adrian Mihai.
Pentru 2016,
principalele planuri ale companiei sunt în direcția continuării programelor de
investiții, prioritare fiind cel de-al treilea HUB regional modernizarea
sediilor din țară în care își desfășoară activitatea și investițiile în
infrastructură.